Klaar voor een relatie

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik ben een jonge meid van 20 jaar. De laatste tijd heb ik het idee dat ik klaar ben voor een relatie. Ik ben nu ruim een jaar klaar met m'n studie, fulltime aan het werk, vriendinnen om me heen hebben een vriend of zijn zelfs al getrouwd. Een paar jaar geleden heb ik kort een keer een relatie gehad. Dit jaar heb ik twee keer gedate via een christelijke datingssite. Ik heb het biddend gedaan, maar beide keren was het van beide kanten dat we niet verliefd waren. Nu vraag ik me af, moet ik nog wel verder gaan op een datingssite? Ergens lijkt het me ook wel fijner om de ware spontaan te ontmoeten. Soms vraag ik me af: ga ik er allemaal te gespannen mee om?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Of je te gespannen omgaat met jezelf kun je míj wel vragen, maar ik kèn je niet! Daar kan ik dus geen antwoord op geven. Maar stel dat het zo is, probeer dan te óntspannen door niet te veel te wíllen, door realistisch en met twee benen op de grond te staan. Liefde is niet op afroep beschikbaar nu jíj er aan toe bent.

Laat het ‘nu!’ los, geniet van datgene wat je hebt (baan, vriendinnen, etc.) en kijk voor de rest rustig om je heen. Laat je leeftijd niet bepalend zijn!

Leuke, lieve, aardige jongemannen hoef je echt niet alleen via een datingsite te zoeken. Misschien hebben de vrienden of echtgenoten van je vriendinnen wel vrijgezelle vrienden of broers of neven of kennissen of collega’s. Begeef je onder de mensen door te reizen, te sporten, (opnieuw) te studeren. Kortom: ogen plus oren open en niet te krampachtig een tijdpad in je hoofd hebben! Je bent (pas) 20 en hebt nog álle kansen van de wereld om iemand te vinden die juist bij jóú past!

Sterkte gewenst,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

dating
1 reactie
John61
Wat je schrijft is wel herkenbaar vraagsteller. Toen ik nadrukkelijk naar een relatie op zoek was, lukte dat van geen kant. Het lag er waarschijnlijk te dik bovenop; dat zag ik toen zelf niet. Toen ik besloot geen relatie meer te zoeken, maar alleen verder zou gaan, diende zich spontaan een allerliefst meisje aan. Zij is al ruim 30 jaar mijn lief.