Peetouders

mr. E. de Vries / 1 reactie

Vraag

Mag je ook peetouders worden van je eigen kind? Ik wil graag het kind gedoopt hebben, maar vindt na twee kinderen geen goede peetouders meer en ik wil graag zelf peetmoeder zijn.

Antwoord

Volgens mij is peetouder geen juridisch begrip, hooguit vanuit kerkelijk recht gezien. Waarschijnlijk verschillen de regels ook nog per kerkgenootschap. Ik heb ook geen idee of peetouderschap verplicht is in bepaalde kringen of dat het alleen traditie is. Je kunt je vraag daarom het best voorleggen aan je eigen predikant/voorganger.

Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Peterschap

Groeten,
Mr. Evelien de Vries

Lees meer artikelen over:

peetouders
1 reactie
hans0166
waarom zou je iedere keer andere peetouders zoeken?... er is niets op tegen om dezelfde voor meerdere kinderen te vragen. Gezien de eigenlijke functie van het begrip zelfs misschien nog meer voor de hand liggend dan iedere keer anderen. Ze zijn er immers om toe te zien.