Meisje in mijn hoofd

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik voel de laatste tijd veel dat ik word geïrriteerd. Ik word boos, weet niet waarom. Ik heb ook de hele tijd een meisje in mijn hoofd waar ik aan denk. Ik wil haar gewoon bellen en zeggen wat ik voel voor haar, maar kan het gewoon niet en daarom ben ik ook soms boos. Wat gaat er gebeuren als ik het vertel? Wijst ze me af? Welk effect heeft het op mijn vrienden en iedereen? Ik weet niet wat ik moet doen.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Je weet niet wat je moet doen. Dat is heel vervelend. En ja, daar kun je boos om worden. Op wie eigenlijk? Ik denk uiteindelijk toch het meest op jezelf, klopt dat? De vraag is het dan wel wat je ermee opschiet, want er verandert op deze manier helemaal niets. Of eigenlijk toch wel: jijzelf zit niet lekker in je vel waardoor je irritatie eerder tóé- dan áfneemt. Én waarschijnlijk gaan je vrienden en je omgeving zich ergeren aan je voortdurende boosheid omdat zij natuurlijk níéts begrijpen van je (onaardige) gedrag. Want hoe dan ook, je zult waarschijnlijk niet zo’n toneelspeler zijn dat je omgeving niets van je boosheid merkt. Vermán je dus en ga iets dóén. Haar bellen bijvoorbeeld, zodat zij kan reageren op jouw lieve woorden. De kans bestaat inderdaad dat ze je afwijst. Nou, ja, dan weet je toch meteen waar je aan toe bent? Niet leuk misschien, maar wel helder. En wie weet, joh, valt het allemaal mee en is ze net zo verliefd op jou als jij op haar!

Het beste gewenst, hoor. Laat nog eens van je horen, misschien om te vertellen waarom je haar écht níét zou kunnen bellen.

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid