Voorbereiden op huwelijk

drs. W.H. Hoorn / 3 reacties

Vraag

Wij hebben nu een half jaar verkering. We zijn beiden al een eindje in de 30. We willen ons graag zorgvuldig voorbereiden op ons huwelijk en daarin ook samen investeren. Daarom zouden we graag eens deelnemen aan bijvoorbeeld een huwelijksvoorbereidingsweekend of zoiets dergelijks. Kunt u tips geven voor de mogelijkheden die hierin mogelijk zijn in christelijk/reformatorisch Nederland? We zijn beiden Hervormd maar kijken over kerkmuren heen. Ik stel deze vraag omdat ik het moeilijk vind om iets geschiktst te vinden.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Geachte vragenstell(st)er,

Vraag eens aan uw predikant/kerkenraad of er ook ergens in een gemeente binnen uw, naar ik mag aannemen PKN-classis, huwelijkscatechisatie wordt gegeven. Mocht dat niet het geval zijn, dan zou u daarvoor contact kunnen opnemen met een ander kerkgenootschap in uw regio (Chr. Ger., HHK, Ger. Gem.). Wanneer u uw beweegredenen voor deze wens duidelijk aan hen verwoordt en kenbaar maakt zal men daar waarschijnlijk weinig bezwaar tegen kunnen hebben.

Verder zijn er ook verschillende goede boeken uitgegeven over het christelijke huwelijk en een op de Bijbel gebaseerde vorming van een huwelijkse relatie en (eventueel) een gezin. Kunt u Googlen, onder “Boeken over christelijk huwelijk.” De keuze daarin laat ik aan u, want u lijkt mij oud en wijs genoeg. U kunt daarnaast ook gewoon het huwelijksformulier achter in uw kerkboek bestuderen.

Het belangrijkste is echter dat u het in deze van de Heere verwacht en het van Hem bidt of Hij de verbintenis die u uit wederzijdse liefde wenst aan te gaan nog met Zijn liefde en genade wil overschaduwen en zegenen.

Vriendelijke groeten,
Drs. W. H. Hoorn

drs. W.H. Hoorn

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Dedemsvaart
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Niet beroepbare kandidaat

3 reacties
Zoekster
Via het LCJ is er een huwelijksconferentie..
http://www.lcj.nl/16-27/kpc-huwelijk

En via de EO is er ook iets. Dat heb ik pas in de EVA gelezen maar kan dat zo gauw niet vinden.

Mooi dat jullie hier tijd voor willen vrijmaken.
Veel geluk en zegen toegewenst!
VrouwkeZondernaam
Of misschien is zoiets wat voor jullie:
http://www.abconsults.nl/huwelijk/
zie: Huwelijkspreventie
willemina
Wij hebben in onze verkeringstijd een paar boeken gelezen die ik zeker kan aanraden:
- de vijf talen van de liefde
- twaalf dingen die je moet weten voir je gaat trouwen (g. Chapman)
- zal ik trouwen? (M. Blaine smith)

Vooral de tweede is erg leuk om samen te lezen en over door te praten :-)