Klaar voor belijdeniscatechisatie?

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Hoe kan je weten of je klaar bent om belijdeniscatechisatie te volgen? Ik heb periodes dat ik er naar verlang, maar ook periodes dat het me helemaal niets doet.

Antwoord

Ds. C. G. Vreugdenhil heeft over dit onderwerp een lezing gehouden die bij de redactie van de vragenrubriek is op te vragen (vragen@refoweb.nl). Zie verder ook de tag "Belijdenis" hieronder voor relevante antwoorden uit het archief van de vragenrubriek.

Lees meer artikelen over:

belijdenis
1 reactie
11_10
Ik heb twee jaar belijdeniscatechisatie gevolgd, het volgen van catechisatie hoeft dus niet te zeggen dat je ook belijdenis af zal leggen.

Daarnaast vraag ik me af, waarom zou je belijdenis willen doen.

Het hielp mij erg om mijn belijdenis niet op mezelf te focussen (waar ik snel toe geneigd ben), maar alle eer te geven aan onze Heere Jezus. Want alleen door Hem zal je kunnen uitspreken en getuigen dat je Hem wil volgen.