Buisjes in oren

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik hoorde pas dat men er steeds vaker van terug komt om buisjes in oren te plaatsen. Wat is daarvan de reden? Is het toch niet zo goed als men vroeger dacht?

Antwoord

Ik weet niet of het klopt dat er minder buisjes worden geplaatst. Naar mijn weten zijn de indicaties niet veranderd en bestaat daar brede consensus over bij huisartsen en KNO-artsen.

In het begin (jaren 70) werd het wel meer gedaan, maar nu is er al jaren een evenwicht bereikt.

Drs. N. Wolswinkel

Tags in dit artikel:

oren