House

Johan Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Jullie zeggen altijd dat house slecht is. Wat is er slecht aan dan?

Antwoord

Als je deze vraag stelt moet je jezelf ook eens afvragen of je je hart ook open wilt zetten om het antwoord te willen horen en het dan ook te aanvaarden en toe te passen in je leven. Als je van te voren in jezelf eigenlijk al zegt: nou wat hij ook zegt , ik blijf toch lekker luisteren , dan heb je aan de beantwoording van deze vraag eigenlijk niets. Eigenlijk zou je deze vraag niet aan mij moeten stellen maar aan God ! Geeft God dan antwoord op zulke vragen? Jazeker.

Daar moet je wel wat voor doen. God is met eerbied gesproken geen automaat waar je een euro ingooit, je vraag stelt en vervolgens krijg je het antwoord. Je zult biddend de bijbel moeten lezen en hoe langer je dat doet in geloof, hoe meer antwoorden je krijgt. God wil namelijk heel graag dat je Zijn geboden onderhoudt, want dan kom je weer dichter bij hoe Hij het bedoeld heeft. En als je door het lezen en bidden mag zien hoe liefdevol de Heere wil zijn (door zijn Zoon Jezus Christus) voor ons, dan komen er allerlei antwoorden op veel vragen.

Je denkt misschien: hij wil zich er makkelijk van af maken? Nou hier komen dan wat zaken waarvan ik denkt dat ze niet bij God horen dus slecht zijn:

Veel housemuziek heeft goddeloze teksten. De videoclips zijn vaak erotisch en gewelddadig. De muzikanten moeten vaak niets van God hebben. Het luisteren naar house brengt je meestal niet in aanbidding voor de Heere. Ook leidt die muziek je naar allerlei (lees)bladen  die je nou ook niet direct naast je bijbel zou leggen. En op den duur wil je er ook bij horen en wil je eigenlijk wel naar een houseparty. Ik mocht evangeliseren op een houseparty. Nou, ik zal je zeggen; daar zie en hoor je zoveel goddeloosheid, daar lopen de rillingen van over je rug en doe je niets anders dan bidden: "O Heere hou me vast, bewaar me."

Ik denk dat je wel genoeg punten hebt waar je uit op kunt maken dat dit niet de muziek is waar je naar wilt luisteren als je op je sterfbed ligt en dat kan elk moment zijn.

Zoek de Heere Jezus en leef. Hij staat maar 4 centimeter van je vandaan op je te wachten (een deur is maar 4 centimeter dik). Openbaring 3:20: "Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij."

Hartelijke groeten en Gods onmisbare zegen,
Johan Vreugdenhil

Tags in dit artikel:

muziekstijl