Beeld van christelijke jongeren

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Hoe wordt tegen christelijke jongeren aangekeken?

Antwoord

3 reacties
vlokje
Deze vraag kun je denk ik beter op een niet-christelijk web stellen. Insiders weten niet hoe anderen tegen hen aankijken. Maar ook outsiders kijken waarschijnlijk allemaal met verschillende ogen naar christelijke jongeren. Het is afhankelijk van je eigen ervaring met hen of wat je er van af weet.
Toen ik zelf christelijk was dacht ik dat de hele wereld mij minachtte om mijn christen-zijn. Nu ik niet meer christelijk ben denk ik dat de buitenwereld er helemaal niet zo mee bezig is. Mensen weten vaak maar weinig af van de inhoud van het geloof, en ze weten mogelijk het verschil niet eens tussen al die verschillende geloven.
levensbron
vlokje, heb je op de 3 sites van refoweb gekeken?

Keurig uitgelegd door Dhr Bayens, daar heb je toch geen " niet-christelijke web"voor nodig?

Jammer dat je geen christen meer bent.
Nee, niet jammer, droevig.
Toch heb je er nog interesse in, anders zat je niet op refoweb.
Ik hoop voor je, dat je je christelijke indentiteit weer oppakt.
Zo lang er leven is, is er hoop.

Gods zegen toegewenst
vlokje
Een niet christelijk web, nee stelt u zich voor, die hebben we toch niet nodig zeg.
levensbron: vroeger dacht ik exact als u. Ik noem u u, want uw naam is indrukwekkend: Bent u misschien een menselijke vervanging van de Levensbron?
Vroeger was ik net zo bezorgd als u over onchristelijken en vooral exchristenen. Ik was nog droeviger dan u, ik was diepbedroefd, ik huilde de hele dag om afvalligen.
Maar mijn droefheid is tot blijdschap geworden. Het doek is weggehaald. De Levensbron heeft me laten zien dat ieder mens bij God hoort, en er geen onderscheid tussen bokken en schapen bestaat. Dat alle mensen één zijn, dat ieder onderscheid berust op menselijke vergissingen.
Groter blijdschap ken ik niet. Ik hoef niemand meer te bekeren, ik hoef niet meer te strijden, ik hoef niet meer te wanhopen. Alles is veilig.
Wie liefheeft is uit God geboren. Ik ken geen mensen die niet kunnen liefhebben. Ik ken beschadigde mensen, maar ik ken geen mensen die de taal van de liefde niet verstaan.