Hetero, homo of bi

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Ik ben 13 jaar, puber en twijfel of ik hetero, homo of bi ben. Ik ben jaloers op jongens die een sixpack hebben of gespierd zijn. Als ik het internet afzoek naar filmpjes over homoseksualiteit vind ik ook homo-pornografie en dat kijk ik dan en kan er niet afblijven op dat moment. Maar ik ben wel verliefd op meisjes en ik ontdek ook meer over meisjes. Dus ik zit te twijfelen en vraag ik het aan jullie. Of jullie het weten of ik hetero, homo of bi ben?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Over dit onderwerp zijn al veel vragen beantwoord. Zie bijvoorbeeld:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/21034/geheim-tegenover-vriendin

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/19845/homo-of-hetero

Zie ook de tags onder dit artikel voor gerelateerde vragen.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

Tags in dit artikel:

biseksueelgeaardheid
3 reacties
Tante Pollewop
Je bent 13! Het wordt vanzelf wel duidelijk.
VrouwkeZondernaam
Lieve jongen,

Je bent nog jong en bent nog volop bezig om volwassen te worden. Geef je lichaam de tijd die het nodig heeft. Je pad ligt al klaar al zie je het niet. Stap voor stap zul je ontdekken dat het er ligt. Is dat ook niet zo geweest als je terug kijkt naar het leven dat al achter je ligt? Je bent gewoon oké zoals je bent! Dat is het enige wat belangrijk is. Hoe je er ook uit ziet. Hoe je pad ook loopt.
Zoek alsjeblieft niet naar filmpjes om te kijken wat bij jou past of waarom dan ook. God zal op jou pad brengen wat bij jou past! Hij weet volmaakt wat bij jou past en Hij wil mensen verrassen met de perfecte partner. Misschien wel op het moment dat jij denkt: voor mij hoeven relaties niet meer. . .
Verder denk ik dat er maar 1 is die graag wil dat jij filmpjes ga zoeken en kijken. Wees op je hoede! Dat is seks van de duvel. Nep en zonder liefde. Daar wordt je niet gelukkig van en het geeft jou een vertekend beeld van hoe seksualiteit door God bedoeld is. Een vertekend beeld wat zich vast zal willen nestelen in jou hoofd. En wat je in toekomstige relaties nog zal blijven achtervolgen. Mogelijk die relaties zelfs kapot maakt!
Seksualiteit zoals God het wil geven begint met liefde. Ik hou van jou en wil met je knuffelen. Keer op keer. God wil het geven op het juiste moment zoals hij jou adem geeft. Dat kán uitlopen op ondeugende en/of super opwindende seks. Maar het kan ook iets kleins en intiems blijven. Maar als er liefde en geborgenheid is, maakt dat ook niet uit! Je maaltijden zijn ook niet alle dagen hetzelfde. Die zijn misschien wel vaker gewoontjes dan bijzonder.
Doe je werk. Leef je leven met degene die je omringen. God zal zorgen, ook in de toekomst. Roep naar God om hulp als de duvel je weer probeert te vangen in zijn net dat de naam van porno draagt.
Verder: Jezus kwam niet voor perfecte mensen . . .
Het ga je goed! Numeri 6 vers 24, 25 en 26.
AHHK76
Beste jongen, Volgens mij ben je gewoon hetero;-)! Op jouw leeftijd is het best wel normaal dat je nog niet precies weet hoe je bent en alles spannend vindt. Zelfs al zou je nu juist nog verliefd worden op jongens of nog helemaal geen verliefdheidsgevoelens kennen..... Dan kon dat nog vanzelf veranderen, omdat je nog niet volwassen bent! Dus maak je geen zorgen!
Het is geen goed idee om porno te kijken, van geen enkel soort! Probeer dat niet te doen en als je het moeilijk vindt om er mee te stoppen, zoek dan iemand die jou kan helpen om dat niet meer te doen. Het beste ermee!