Borsten verstevigen

drs. P. C. Hildering | 2 reacties | 03-03-2015| 08:01

Vraag

Ik ben een meisje van 19 jaar en heb last van slappe borsten. Laatst las ik dat fenegriek (natuurlijke zaden) de borsten kunnen verstevigen. Kan dit kloppen en is het verstandig om dit te gebruiken?


Antwoord

Fenegriek is een kruid, zowel in bladvorm als zaad te gebruiken, dat al in het oude Egypte werd gebruikt voor velerlei doeleinden. In de arabische wereld zou het nog veel worden gebruikt.

Ben hier zelf nog nooit gebruikers tegen gekomen en kan dus ook niet spreken vanuit ervaring. Het lijkt mij in ieder geval onschuldig, maar of het doet waar je het voor wilt gebruiken kan ik niet aangeven. Er is wel beschreven dat het bij afvallen zonder oorzaak kan meehelpen om qua gewicht op peil te blijven en misschien zelfs te groeien – ook wel beschreven als “voller” worden. Daarnaast zou het de suikerspiegel in het bloed kunnen verlagen bij suikerpatiënten. De zaden zitten wel vol met vitamines dus de dosering is niet onbeperkt qua dagelijkse hoeveelheid.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

borst(en)natuurgeneeskunde

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

drs. P. C. Hildering

  • Geboortedatum:
    24-04-1953
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
158 artikelen
drs. P. C. Hildering

Bijzonderheden:

Dokter Hildering is op 15 januari 2021 overleden.


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
2 reacties
sydneylover
03-03-2015 / 09:08
Fenegriek gebruik ik bij het maken van curry's en je kunt het ook gebruiken om koekjes van te bakken.

Maar verwacht er nou alsjeblieft geen lichamelijke uplifts van..
Catherine
03-03-2015 / 20:52
Ik ken Fenegriek als slijmoplossend, als je er thee van zet.
Wisseldouches, afwisselend koud en warm, zou goed zijn om de huid te verstevigen.
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Jongen zoenen terwijl je niets met hem hebt

Ga je vreemd of is het fout als je met een jongen zoent terwijl je niets met hem hebt?
Geen reacties
02-03-2006

Ziekenzalving

Een vraag aan dr. M. J. Paul. Als God altijd geneest na ziekenzalving, dan zou nooit meer iemand aan een ziekte hoeven sterven. Of verhoort God niet altijd bij ziekenzalving? Hoe komt het dat God dan ...
1 reactie
02-03-2010

Verschillende gevoelens en gedachten over geestelijk leven

Al vanaf kinds af aan ben ik veel bezig met het geloof. De laatste jaren zijn niet makkelijk geweest door ziekte. In de afgelopen jaren ben ik wel heel erg met het geloof bezig geweest. Steeds meer di...
2 reacties
02-03-2016
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag