Slijmbeursontsteking

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Afgelopen zomervakantie ben ik (vrouw) tijdens de afdaling van een bergbeklimming (boven 2500 meter) op een gevaarlijk, slecht stuk pad gevallen. Tijdens de val draaide ik mijn been en viel ik op mijn heup. Dit deed veel pijn. Het lukte me om weer in het dal te komen. Gelukkig was het ook gelijk de laatste vakantiedag. Eenmaal weer thuis ben ik aan het werk gegaan en heb ik er verder geen aandacht meer aan besteed. Uiteindelijk kwam de pijn weer terug en ben ik naar de huisarts geweest. Zij concludeerde dat mijn bovenbeenspier beschadigd was. Ik heb een week rust gehouden en ben toen weer langzaam opgestart. Na een tijdje kwam de pijn terug en bleek ik een slijmbeursontsteking te hebben in mijn heup. Hier heb ik een injectie voor gehad. De huisarts gaf aan dat mijn spier niet goed was hersteld. Nu een half jaar later krijg ik weer last van mijn been. Met last bedoel ik: een trekkerig gevoel in het been, buigen van knie doet zeer en bewegen in het algemeen is niet helemaal zonder pijn. Is hier verder nog iets aan te doen? Kan ik weer een slijmbeursontsteking hebben en zou fysiotherapie nog zinvol zijn? De reden waarom ik deze vraag hier stel en niet gewoon naar mijn huisarts ga, is omdat ik in de achterliggende tijd nogal vaak de huisarts heb moeten bezoeken en ze me wel weer zal zien aankomen...

Antwoord

Beste vragensteller,

Allereerst denk ik dat u de drempel om naar de huisarts te gaan niet te hoog moet maken. Zij is er toch juist voor adviezen die betrekking hebben op uw gezondheid? Als u klachten heeft bent u bij haar aan het goede adres.

Om op uw vraag in te gaan: ik denk zeker dat het zinvol is om nog eens naar de fysiotherapeut te gaan. Hij/zij kan u dan ook adviezen geven als er verder onderzoek of een andere behandeling nodig is.

Hartelijke groet,
beterschap gewenst,
A. Meijer

Lees meer artikelen over:

medischontsteking