Psychische hulp gezocht

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Al een aantal jaren ben ik psychisch niet in orde. Er kunnen diverse oorzaken zijn, maar kom hier zelf niet uit. Een paar jaar geleden bij Eleos geweest, maar dat was geen succes. Kunnen jullie mij advies geven waar ik wel terecht kan. Betrouwbaar, betaalbaar zijn heel belangrijk.

Antwoord

3 reacties
rups89
He vraagsteller!

Misschien een goede tip. In Beuningen (Overijssel) zit een pastoraal centrum (Saron) waar je intern kunt verblijven.
Je kunt er voor maximaal 6 maanden verblijven.
Ik weet niet of jij echt intern ergens wilt gaan of dat je gewoon ambulante hulp zoekt, maar als je intern wat vindt is dit wel een aanrader.
Het is een soort van evangelisch-christelijk centrum, maar ze hebben wel heel veel positieve dingen te bieden.
Als je een goede verzekering hebt, wordt het ook vergoed. Anders is het wel een beetje prijzig.

Ambulant heb ik eigenlijk geen idee wat zou kunnen helpen...

Kun je niet ook gewoon met mensen uit je eigen omgeving praten (uit de kerk, of je familie ofzo) over je problemen?
Er zijn altijd wel mensen die willen helpen en misschien kom je wel mensen tegen die hetzelfde ervaren als jij ervaart...

't Belangrijkste wat ik zou willen zeggen is: zoek eerst je hulp bij God, leg Hem al je problemen voor, en zoek dan pas hulp bij mensen. Verwacht het in eerste instantie niet van de mensen om je heen...
Als je het van God verwacht zal God ook de mensen op je weg plaatsen die je kunnen helpen...
Hij hoort je namelijk echt! En Hij wil je dolgraag helpen!
tja
www.koinonia.nl
Ruth2
Per pb heb ik een goed/fijn adres voor je.
Weet niet of het handig is om dat hier in het openbaar te vermelden ivm privacy.