Bezness-huwelijk

C. den Hamer / 3 reacties

Vraag

Wij hebben een dochter die is getrouwd met een Egyptenaar (moslim). Ze is nu zelf ook bekeerd tot de islam. Het gaat hier om een zogenoemd Bezness-huwelijk. Zijn er mensen in onze kringen hier mee bekend of zijn er meer gegevens over te vinden? Wij hebben contact met Bezness Alert. Deze organisatie help ons in allerlei zaken, maar we zoeken ook steun bij lotgenoten. Zijn die er?

Antwoord

Beste ouders en andere familieleden,

Ik begrijp uw zorg en de vraag naar lotgenotencontact. Een heel drastische ingrijpend besluit van jullie dochter om een moslim te huwen en daarbij zich ook nog te bekeren tot het Islamitische geloof. Dat roept vele vragen op en daarbij de onzekerheid wat het allemaal aan gevolgen heeft.

Nu ben ik zelf op zoek gegaan naar mogelijkheden voor lotgenotencontact. Dat er lotgenoten zijn weet ik heel zeker, maar kan niets vinden over (christelijk) georganiseerd lotgenotencontact. Nu weet ik wel dat er een GKV-predikant is die erg bekend is met moslims en hun (religieuze) cultuur. Ik ga ervan uit dat hij mogelijk wel mensen kent die in soortgelijke omstandigheden verkeren of hebben verkeerd. Mogelijk kan hij u verder helpen met de gestelde vraag. Het betreft ds. Marten de Vries, verbonden aan de GKV te Bedum. Via Internet is het mogelijk contact met hem te maken.

Ik wens u een gezegende zoektocht toe,
Kees den Hamer,
Psychotherapeut/Seksuoloog NVVS,
Cruciaal GGZ  Zwolle

Lees meer artikelen over:

islamlotgenoten
3 reacties
franska
Het kruispunt in Rotterdam organiseert ook bijeenkomsten voor mensen wiens familieleden tot de islam zijn bekeerd. www.kruis.org/
franska
sorry...het is www.hetkruis.org
Justinus
Er zijn veel predikanten en gemeenteleden die veel over de islam weten, het beperkt zich niet tot ds. Marten de Vries! Alleen behoren die predikanten c.q. gemeenteleden niet (altijd) tot de reformatorische kring! Ga eens googelen op Islam en protestanten, misschien gaan de ogen dan open!