Geboden uit Oude Testament

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

In het OT staan veel 'geboden'. Veel regels ook waar we nu anders mee omgaan. Zo eten we nu gerust bloedworst (1). Er staat ook zoiets als dat je niet moet gaan zitten op een stoel waarop een vrouw haar menstruatie had. Sterker nog, dan ben je besmet en moet je je gaan wassen, enz. Ik denk dat we daar nu ook anders mee omgaan (2). Ik ken een verhaal van iemand die zich aan allerlei geboden wilde houden. Hij ging een baard dragen, een naadloze mantel meen ik en ook sleepte hij een kruk mee om bovenstaande reden. Het staat ver van me af. Ik kan veel voorbeelden van allerlei regels geven, maar laat het bewust bij deze twee zodat degene die antwoordt de kans heeft om zijn/haar antwoord met deze twee voorbeelden te illustreren. Ik ben best benieuwd hoe de twee voorbeelden dan uitgewerkt worden. Trouwens ik ben ermee bekend dat we de Tien Geboden niet als een juk moeten zien maar als leefregels van dankbaarheid.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl