Wake up

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Wat is jullie mening over het boek "wake up" van Arno Lamm & Emile-Andre Vanbeckevoort (uitgeverij: "Het Zoeklicht")?

Antwoord

2 reacties
Benthe
Tja....Weet niet of de vraagsteller verder kan met de verwijzingen. Hier gaat het alleen over de feesten , maar het boek is veel breder.
jaarmaro
Onze (PKN) predikant schreef in ons kerkblad hier een stukje over. De eindtijdvisie staat in scherp contrast met de belijdenis van de reformatorische of protestantse kerken.
De schrijvers van dit boekje denken te kunnen ontrafelen om te komen tot een precieze invulling van de eindtijd en wederkomst.
En hier vinden wij niets over terug in onze kerkelijke belijdenissen.
Onze predikant schrijft ook dat het zeker goed is om van deze lectuur opgewekt te worden om Christus te verwachten en om de tekenen van de de tijden te onderscheiden. Maar de verwachting is niet gebaat bij berekeningen vanuit de Bijbel , die aan de Bijbel ten diepste geen recht doen. Die berekeningen hinderen je juist te geloven dat de Heere Christus vlak voor de deur staat en altijd en overal zomaar binnen kan treden!