Met de billen bloot

drs. N. Wolswinkel / 21 reacties

Vraag

Ik zit met een akelig probleem. En eigenlijk vind ik het ook een beetje genant om het hier er over te hebben, maar om naar de huisarts te gaan doe ik ook liever niet. Het probleem is dat ik veel en vaak last heb van grote (en heel soms kleine) puistjes. Ze lijken een beetje op steenpuisten en ze doen ook geregeld behoorlijk zeer en zeker omdat ze op mijn billen zitten. Heel soms ook op mijn rug, schouder of gezicht, maar daar heb ik niet zo’n last van. Ik heb ze altijd al gehad. Daar is nooit wat aan gedaan toen ik nog een kind was. Maar toen waren ze ook niet zo pijnlijk. Nu droog ik ze uit met sudocreme of in een sodabad, maar omdat ik ook eczeem en een extreem droge huid heb, is dat niet handig. Weet iemand wat ik er aan kan doen, want ik ga liever niet naar de dokter. Dan moet ik met mijn billen bloot en dat vind ik helemaal niet fijn.

Antwoord

Inderdaad een akelig probleem. Er is vast iets aan te doen, maar ik denk niet dat de dokter ongezien gaat behandelen. Advies dus: toch naar de huisarts, op een moment dat het heftig is.

Drs. N. Wolswinkel

21 reacties
hieperdemiep
google eens op hydradenitis suppurativa. Teveel suikers en roken zijn grote boosdoeners evenals hormonen.. ik herken het pijnlijk genoeg.. ik deed er verbandgazen op die een vochtig milieu be-invloeden en dan zijn ze sneller open en is de pijn eraf.. Deze zijn wel duur.. maar dan kan ik tenminste blijven funktioneren (allevyn, via internet te koop)