Pastorale hulp nodig

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Ik heb echt intensieve pastorale hulp nodig. Kom er niet meer uit. Ik ben helaas geen lid van een reformatorische kerk, dus ik kan niet ergens even aankloppen ben ik bang. Zijn er mogelijkheden? Bieden zorgcentra zoals Eleos ook dergelijke hulp of is dat alleen op psychologisch gebied?

Antwoord

Als het gaat om psychische hulp kun je contact opnemen met Eleos: info@eleos.nl Gaat het om alleen pastorale hulp, dan kunnen wij je met iemand in contact brengen. Stuur dan een email naar vragen@refoweb.nl

4 reacties
Gerard314
Ik kan mij niet voorstellen dat als jij bij een kerk aanklopt voor hulp dat men dan vraagt of je wel lid bent.
Dus gewoon aankloppen/bellen/mailen.
levensbron
Vragensteller, Gerard heeft gelijk,ik kan me niet voorstellen dat een kerk in wat voor verband dan ook,je niet wilt helpen.
Denk maar eens aan de barmhartige samaritaan, dat moet je al genoeg zeggen.
Klop maar gewoon aan hoor,vanuit onze kerk worden "niet" christenen ook geholpen.
Sterkte in alles, De Heere is je grote Raadsman.
adriano313
Beste Vragensteller,
Ik weet niet in welke hoedanigheid u pastorale hulp nodig heeft,
naast Eleos zijn er ook nog andere Christelijke organisaties die hierin gespecialiseerd zijn:
http://www.ellelministries.org/nederland/diary
of u kunt ook terecht bij:
http://www.dehoop.org/

Gods zegen toegewenst
wk156
Ik kan me ook niet voorstellen dat een kerk je pastorale hulp zal weigeren. Maar als je je bezwaard voelt kun je ook een evangelisatiecentrum opzoeken, Die zijn speciaal opgericht voor mensen die geen lid zijn.