Niet te krampachtig

F.J. Bijzet / 5 reacties

Vraag

Wij zijn langer dan 1 jaar getrouwd en het is ons nog niet gelukt seksuele gemeenschap te hebben. We hebben al geleerd er niet te krampachtig mee om te gaan. Toch knaagt het. Het is een gemis, een leegte in ons mooie huwelijk. Omdat we tegen de 40 lopen, overwegen we het gebruik van een spermaspuitje, zodat er misschien toch nog een zwangerschap kan komen. Dit is overigens een wens en geen sterke focus op. Wat waarschijnlijk een rol speelt is de kromme vorm van de penis van mijn man. Hij heeft wel een goede zaadlozing. Wij zijn zodoende ook niet zo vaak seksueel actief, maar proberen het proces wel gaande te houden. Omdat je dit probleem niet snel met anderen bespreekt, lijkt het net of wij het enige stel zijn bij wie het blijft mislukken ook nu we er al veel ontspannener mee omgaan.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragenstellers,

Ik heb jullie vraag gelezen en de vraag roept een aantal vragen bij mij op. Vragen die eigenlijk in een gesprek gesteld en beantwoord zouden moeten worden om jullie goed verder te helpen.

Want wat zijn de problemen die jullie ervaren, en op welke manier hebben jullie het idee dat de kromming een probleem geeft (aangezien veel mannen een kromming hebben)? Het is dus lastig om een goed antwoord te geven. Wat positief is, is dat jullie er gelukkig ontspannen mee omgaan, hoewel ik me ook kan voorstellen dat het verdriet geeft.

Ik denk jullie het beste contact kunnen zoeken met óf de huisarts óf met een seksuoloog. Zij kunnen met jullie onderzoeken wat precies de problemen geeft en jullie verder helpen op zoek naar een oplossing.

Ferdinand Bijzet

F.J. Bijzet

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerd Vrijgemaakt
  • Woon/standplaats:
    Barneveld
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:
    Functie : Relatietherapeut en opleider

    Website: www.relatie-herstel.nl

Tags in dit artikel:

seksualiteit in het huwelijk
5 reacties
Daniel
Als het niet lukt om seksuele gemeenschap te hebben is zwangerschap ook wel veel .gevraagd. En refoweb is weer formidabel en dat meen ik echt. Zulke vragen worden gewoon geplaatst.
denkna
Het klinkt toch wat kramp-achtig...
jos
Ik vind het een wijs antwoord van de heer Bijzet. Ik zou nog iets toe willen voegen.
Ik zou ik het voorleggen aan de Heere in gebed. Ik vraag me af of het gebruik van een spermaspuitje de weg is.
Huisartsen en seksuologen zullen daar ook wel voor zijn, maar leg het eerst voor in gebed (hopelijk hebben jullie dit al gedaan) en probeer er samen ook uit te komen zou ik adviseren. Vermoed dat angst ook wel een rol speelt...
henkie
Als je in de vragenrubriek zoekt op 'vaginisme', zie je dat het vaker voorkomt. Dat is al een kleine geruststelling misschien.
Catherine
Ik maak uit de vraag niet op of het een probleem van de vrouw is, het probleem van de man of een combinatie daarvan.
Dan denk ik persoonlijk dat zo'n spuitje de laatste optie is, van een traject. Maar dan moeten jullie dat traject niet overslaan. Dus de eerste stap zou zijn, een afspraak met een christelijke seksuoloog.
Misschien een hoge drempel, maar het is het wel waard.
Succes!