Gospel Fellowships

J.M. Strijbis / Geen reacties

Vraag

Kan iemand mij vertellen wat voor gemeenschap Gospel Fellowships is? Is dit een sekte? Zie ook hun geloofsverklaring.

Antwoord

Dag vragensteller,

Gospel Fellowship heeft zijn wortels in China. In dat land is godsdienst lastiger in het openbaar te belijden dan bij ons. Samenkomsten van meer dan honderd mensen worden in principe niet geduld. Gospel Fellowship is niet tegen kerkgebouwen, maar over het algemeen komt men samen als huisgemeente in grotten, velden of huizen. Men noemt elkaar broeder en zuster. En hoewel er leiders zijn, willen deze niet erkend worden door titels of i.d. boven anderen. Men presenteert zichzelf als een gemeenschap, zonder hoofd. Men belijdt heel sterk maar één Hoofd en dat is Christus. Ik zou Gospel Fellowship dus geen sekte willen noemen.

Men belijdt een Drieënig God, men gelooft in de gehele Bijbel, zijnde het Woord van God. Hierbij zij nog eens benadrukt dat Christus centraal staat. Hoewel er nog veel meer te vertellen is over deze beweging, hoop ik met het bovenstaande antwoord gegeven te hebben op de vraag.

Vriendelijke groeten,
Johan Strijbis

Lees meer artikelen over:

sekte