Drugsspuiten

De Hoop ggz / Geen reacties

Vraag

Ik heb vroeger (ongeveer vijftien jaar terug) wel eens gespeeld tussen de bosjes, met drugsspuiten. Ik kan me niet herinneren dat ik er ooit in gestapt ben. Hoe groot is de kans dat ik besmet ben geraakt?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

De kans dat je besmet bent is heel, heel klein. Lang niet alle drugsgebruikers zijn besmet met een virus als HIV. En als je je niet geprikt hebt aan de spuiten, dan loop je sowieso geen gevaar. En als je wel een prikje zou hebben gehad, dan nog is de kans klein dat je daadwerkelijk besmet bent. Verder zou je in die vijftien jaar zeker wat gemerkt hebben, mocht je toch in aanmerking met een gevaarlijk virus zijn gekomen.

Als je toch nog zou twijfelen, dan kun je aan je huisarts vragen om een check. Dat kan helemaal anoniem, niemand hoeft het te weten. Maar nogmaals: de kans dat je een besmetting hebt opgelopen is zeer klein.

Henry Valk

De Hoop ggz

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

drugs