Gekoppeld aan een meisje

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Ik ben een jongen van 17 jaar en zit op het vwo. Op mijn werk zie ik ook veel andere scholieren en mensen. Zo werken er ook een heel stel meiden van ongeveer 15 jaar. Nu kwam er opeens een van die meiden naar me toe en zei dat ze een meisje wist waar ik wel heel goed bij zou kunnen passen. Twee andere meiden hoorden dat, en bevestigden gelijk: ''oh ja, inderdaad zeg.'. Een van hen stelde al gelijk voor om mij te koppelen aan dat meisje. Ik haar op Facebook opgezocht, nog geen contact gelegd of iets in die richting, maar wel haar profiel bekeken. En het leek me op het eerste gezicht inderdaad niet iemand die absoluut niet bij mij zou passen, zo ver ik kon zien. Natuurlijk kan ik daar nu nog niet echt conclusies uit trekken. Maar ze is wel nog maar 14, over een klein poosje wordt ze 15. Maar wat moet ik nu precies doen? Ik weet het echt niet en ik heb er al uren over zitten denken. Ik heb ook nog geen ervaring met dat soort gevallen. Veertien is wel erg jong en 14 en 17... is dat een niet te groot verschil? Maar aan de andere kant ken ik best wel wat voorbeelden vanuit mijn omgeving van stelletjes van 14 en 17 of 15 en 18. Maar moet ik dan iedereen maar negeren? Of moet ik nog 1 of 2 jaar wachten met contact zoeken? Of helemaal niets doen? Ik heb er al uren over gedacht maar kom er niet uit.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste jongeman,

De vraag is niet wat je móét doen. De vraag is wat je wíl doen. Als jij het meisje in kwestie wil leren kennen is contact zoeken de eerste stap. Maar als jij daar (nog) helemaal geen zin in hebt, is dat natuurlijk prima. Je leeft je eigen leven en laat je toch niet sturen door een paar meiden die iets tegen jou zeggen? Hoe serieus menen die meiden het bijvoorbeeld? Zijn zij er niet een beetje op uit om jou uit je tent te lokken? Je bent pas 17 en misschien nog helemaal niet toe aan het ‘kijken’ naar een meisje. Maak jij maar gewoon je schooljaar af en ga genieten van de vakantie. De rest komt (hoop ik natuurlijk wel voor je) vanzelf!

Wil je het meisje-in-kwestie wel leren kennen... ook goed. Haar ‘profiel’ is belangrijker dan haar leeftijd! Misschien is de vakantieperiode een uitstekende gelegenheid!

Ik wens je het allerbeste,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

dating
2 reacties
Rosalyn97
Heey Jongen van 17

Ik denk dat je je minder druk moet maken wat de omgeving er van vind maar dat je moet kijken naar wat je inderdaad zelf wilt. Voel jij dat het misschien wel eens wat kan worden dan moet je contact zoeken. Je moet ook bedenken dat meiden wel sneller aan een relatie toe is dan een jongen en daarom kan er zo'n leeftijdsverschil in zitten. Als jij er geen goed gevoel bij hebt dan reageer je er gewoon niet op en is het over.

Heel veel succes en plezier toegewenst in deze zoektocht.

Rosalyn
juni
vast een druk fout. ? op vwo zitten toch alleen intelligente mensenkinderen?
pas maar op,dat je niet blijft zitten joh.

ga toch die uren studeren=gezond voor je