Helemaal geen internet

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Zou het beter -en mogelijk- zijn om helemaal geen internet in huis te hebben?

Antwoord

3 reacties
sydneylover
Tuurlijk is het mogelijk, mijn moeder heeft ook geen internetverbinding in huis maar zij is dan ook 84..

Internet is een nutsverbinding geworden, net als gas, water, elektra. Kun je zonder? Theoretisch wel, maar in de praktijk niet als je enigszins normaal in de maatschappij wilt meedraaien.
Hermon
Natuurlijk is het mogelijk geen internet in huis te hebben. Het is soms wat behelpen misschien, in deze tijd, maar het is zeker niet onmogelijk om internet uit je huis te weren. Volgens mij hoef je daar niet persé 84 voor te zijn, om zonder internet nog enigszins normaal in de maatschappij mee te kunnen draaien!

Of het beter is internet te weren, daar zijn de meningen over verdeeld. Ik denk dat internet een mooi en praktisch middel kan zijn. De vraag is echter: waar gebruik je internet voor? Voor je werk en tot Gods eer? Of ook om je (lege) tijd te vullen?

Als het laatste het geval is en/of blijkt dat je verslavingsgevoelig ben, internet je verleidt tot de zonden, dan is het goed (lijkt me) om internet af te sluiten, als het je niet lukt die verslaving te doorbreken. Net als met een alcohol verslaving: ervoor zorgen dat er geen druppel alcohol meer in huis is.
Ach, dan kun je ook niet van de mooie antwoorden op Refoweb genieten!