Last van blaasontsteking

drs. A. Meijer / 1 reactie

Vraag

Ik ben 17 jaar en heb al drie jaar last van blaasontsteking, maar durf niet naar dokter te gaan. Ik zorg wel elke dag voor een orgasme bij mezelf. Zo af en toe heb ik ook slijmbloed bij het plassen. Op dit moment is dat weg. Ik plas erg veel. Ik merk ook dat er wat rotzooi in mijn blaas zit. Daarnaast heb ik als ik wakker word altijd een slappe penis. Weet u wat er aan de hand kan zijn?

Antwoord

Beste vragensteller,

Klachten van bloed en/of slijm tijdens het plassen, frequent plassen en 'rotzooi' uit de blaas zijn niet normaal. Dat zou inderdaad bij een blaasontsteking kunnen passen, maar dat is niet zeker.

De angst voor het naar dokters gaan zal ongetwijfeld een reden hebben. Toch is het erg verstandig om deze angst te overwinnen en naar jouw huisarts te gaan. Anders probeer je het eerst telefonisch, dat kan ook.

Als je een blaasontsteking hebt, is het verstandig daar een antibioticum tegen te slikken. Ejaculeren helpt hier niet tegen.

Een slappe penis in de ochtend wijst niet op een ziekte.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Lees meer artikelen over:

plas(sen)
1 reactie
Wilma
Je kan beginnen met urine in te leveren bij de assistente. Potje kun je ophalen bij de apotheek of doktersassistente. Vaak kun je nog dezelfde dag terugbellen en hoor je of je er een recept voor je klaar ligt of dat je toch even langs moet komen.