13 jaar

Ds. J.A. Mol / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jongen van 13 jaar en ik heb een paar vragen waar mijn ouders geen antwoord op willen geven. Mag ik naar de bioscoop voor een tekenfilm? Mag ik soldaatje buiten spelen? Gevechtspelletjes mogen immers ook niet? Waarom moeten we elke zondag een half uur rijden naar de HHK, terwijl er op loopafstand een Hervormde Kerk is?

Antwoord

Beste jongen van 13 jaar,

Dankjewel voor je vragen. Wat mij vooral bezighoudt bij het lezen van je vraag is het volgende. Je hebt een aantal vragen “waar je ouders geen antwoord op willen geven.” Is dit zo? Willen jouw ouders geen antwoord geven op je vragen? Dat zal toch niet! Of... is het misschien zo dat je graag een ander antwoord zou willen horen? Voordat ik verder op je vragen inga, adviseer ik je toch nog eens met deze vragen naar je ouders te gaan. En bedenk hierbij dat je je ouders van de Heere ontvangen hebt. Kom je er toch niet uit, neem dan gerust opnieuw contact op.

Hartelijke groet,
Kand. J. A. Mol