Steken in mijn linkerborst

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Ik ben een vrouw van 40 en heb sinds enkele maanden regelmatig flinke steken in mijn linkerborst. De huisarts heeft mijn borst(en) al meerdere malen gecontroleerd, maar kan geen afwijkingen vinden. Volgens haar kunnen steken alleen helemaal geen kwaad en is het hooguit vervelend. Ik zou e.v. kunnen proberen iets te bereiken met fysiotherapie. Daar ben ik geweest en nu bleek de spier van mijn borst naar mijn schouder wel erg gespannen te zijn. De steken nemen echter absoluut niet af, ook al is die spier inmiddels soepel en ook de fysiotherapeut kan de steken niet in verband brengen met die gespannen spier. Zij adviseert mij terug te gaan naar de huisarts, maar ik ben bang dat zij mij als een ‘zeur’ bestempelt. Ze heeft het tot nu toe steeds afgedaan met het nemen van een paracetamolletje, maar daar is de pijn te incidenteel voor. Intussen blijf ik toch met het gevoel zitten dat er iets niet helemaal in de haak is. Die steken horen daar gewoon niet. Soms heb ik ook het gevoel alsof mijn borsten heel gespannen zijn, net of ik toe ben aan het geven van borstvoeding, wat al jaren niet meer aan de orde is. Is er een arts via Refoweb die mij uit kan leggen waar die steken van kunnen komen en of het reëel is als ik verder onderzoek wil?

Antwoord

Beste vragenstelster,

Allereerst excuses voor het late antwoord (misschien heb je het inmiddels niet meer nodig). Zonder aanvullende dingen te vragen en lichamelijk onderzoek te doen vind ik het lastig om jou te zeggen waar de klachten vandaan komen. Soms valt dat ook niet met zekerheid te zeggen. Je hebt in elk geval nadere uitleg nodig. En misschien wel verder onderzoek.

Ik denk dat het verstandig is dat je nogmaals je huisarts bezoekt en het net zo formuleert als nu. Dan ben je geen 'zeur'. Je verwoordt gewoon je ongerustheid.

Hartelijke groet,
A. Meijer

Tags in dit artikel:

borst(en)pijn