Zaadlozing door kleding heen

drs. A.C. van Beest / Geen reacties

Vraag

Ik moet van iemand vragen of een zaadlozing door kleding heen kan gaan? En zo ja, is dat dan ook vruchtbaar? Ik hoor het graag.

Antwoord

Het lijkt een eenvoudige vraag, maar zonder kennis van de situatie kan er geen simpel antwoord gegeven worden. We weten dat zaadcellen door de poriën van een condoom kunnen gaan en als ze dan in een voor zaadcellen goed milieu (zoals de schede) terecht komen kan er een bevruchting optreden. Zaadcellen die in een droge niet goede omgeving (geen schedeslijm ) terecht komen kunnen zich niet bewegen en zullen de schede en de baarmoedermond en hoger normaler wijze niet kunnen bereiken. Daar de bevruchting in een van de eileiders plaatsvindt lijkt de kans nagenoeg uitgesloten dat dit zal gebeuren.

Met vriendelijke groet,
Dr. A. C. van Beest

Lees meer artikelen over:

zaadlozingzwanger