Zovelen naar de hel

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Als christenen geloven we in de hemel en de hel. Maar ik kan het me zo moeilijk voorstellen dat er zovelen naar de hel gaan. Temeer omdat dit voor eeuwig is! Want volgens mij gaat de overgrote meerderheid van de wereld naar de hel. Ik vroeg me af of een liefdevolle God dit kan doen.

Antwoord

5 reacties
John61
Ik hoop dat de hel leeg is. Dat ieder mens op de drempel van leven en dood Jezus in volle glorie ziet en erkent. Dat de genade van De Heere veel en veel groter is dan wij ons voor kunnen stellen. Dat De Heere niemand, maar dan ook niemand verloren laat gaan.
juni
vragensteller, God vraagt Zijn beeld toch terug?
Hij heeft de mens toch goed geschapen?
Wij hebben toch zelf gezondigd?

volgens u gaat de grote meerderheid van de wereld nar de ...

als u dit echt weet,en geloofd,lijkt mij,dat u dan dag en nacht de Hemel aanroept!
om bekering!voor uw naaste.

tenzij gij wederom geboren wordt,zegt Gods Woord toch?
ook tegen alle mensen op de wereld,niet een uitgezonderd!
is dat geen ruim evangelie?
Dan is het toch eigen schuld?als ik of wie dan ook, verloren gaat?
mieptruus
Beste VRaagsteller.:
Veel mensen willen geen liefdevolle God. Wat heeft God gezegd en beloofd aan Adam?
Als God afwijkt van wat hij beloofd heeft, zou Hij dan nog betrouwbaar zijn.
Zelf heb ik ook over die vragen naar gedacht. Toch is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen keus.
Jij kan niet weten of het overgrote deel naar de hel gaat of niet.Gaat niet invullen voor een ander.

Eerlijk gezegd wil de mens van nature dat er geen God is, maar dat we het zelf voor het zeggen hebben. Wij leren dat het echter niet zo is, maar dat wij nog wel die wil hebben. Eigen baas zijn.
Zelf onder controle hebben.
Gerard
Jezus kreeg deze vraag ook. "En iemand zei tegen Hem: Heere, zijn het weinigen, die zalig worden? En Hij zei tegen hen: Strijd om binnen te gaan door de nauwe poort, want velen, zeg Ik u, zullen proberen binnen te gaan en het niet kunnen." (Lukas 13: 23-24)

Is dat ook jouw probleem? Je vraagt of 'een liefdevolle God dit kan doen'. Wat is liefdevol? Wil jij de maatstaf zetten wat naar jouw idee liefdevol is en vervolgens God daaraan toetsen? En als niet alle mensen behouden worden is Hij niet liefdevol? Beste vragensteller, je zit hiermee op een dood spoor en zult zo de liefde van God niet leren kennen. Als je Gods liefde wilt leren kennen zal je moeten beginnen met jezelf te toetsen aan wat Hij zegt, en niet Hem te toetsen aan wat jij vindt. Dat zul je ook leren kennen hoe enorm groot Gods liefde is voor ons zondaars die niet anders verdienen dan van Hem verstoten te worden. Een wereld die niets anders doet dan 7 dagen per week, 24 uur per dag massaal God te lasteren en met Hem te spotten. God zorgt voor alle mensen, dat de wereld draaiende blijft, dat alles groeit, dat de zon opkomt en ondergaat, dat het regent, dat we eten hebben, dat de hele maatschappij niet inelkaar stort en chaos losbreekt. En wat is onze dank? Dag in dag dag uit wordt Hij bespot, miljoenen keren per dag, in de media en waar dan ook, en de grootste deel van de mensen neemt daar zonder veel moeite aan deel, soms aktief, soms passief. En ook individueel zondigen we elke dag en lasteren we God, ja ook jij en ik kunnen ons daar schuldig aan maken als de dingen ons even tegenzitten.

Johannes de doper stond bij de Jordaan. Toen hij Jezus zag aankomen zei hij: Zie, het Lam van God (Joh 1:36).
Wat een vreugde moet dat geweest zijn bij degenen die begrepen wat dat betekende. Verheugt het jou? Jezus, het Lam van God!
Dat betekent dat na al de offers die er honderen jaren waren gebracht in de offerdienst maar die nooit toereikend konden zijn, nu het perfekte toereikende offer was gekomen. Het offer dat voor eens en voor altijd voor jouw en mijn schuld betalen zou. Het volmaakt reine Lam dat geslacht moest worden. Dat gebeurde op Golgotha waar Zijn bloed vloeide. Dat is Gods onvoorstelbare liefde voor zondaars. God laat in Zijn liefde en geduld mensen tekeer gaan in hun zonde. Want Hij wil niet dat iemand verloren gaat, maar dat allen tot bekering komen en tot Zijn Zoon komen. Dat is ook Gods onvoorstelbare liefde voor zondaars. Jij kunt deel hebben aan dat offer door je geloof te stellen op de Heere Jezus. Strijd om binnen te gaan door deze nauwe poort, want velen zullen dit proberen maar niet kunnen, omdat ze verkiezen zich niet te onderwerpen aan Gods gerechtigheid maar een gerechtigheid op te zetten naar hun eigen idee .
LMK
@ John61

Dat zou betekenen dat het niets uitmaakt hoe we leven. Maar we moeten toch leven tot Gods eer???