Vriendin van 14 is zwanger is

drs. A.C. van Beest / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vriendin die zwanger is, maar ze is nog maar veertien jaar. Haar naam wil ik niet noemen. Wat kan ze het beste doen? Ze wil geen abortus, maar haar ouders mogen het niet te weten komen. Degene met wie ze het gedaan heeft weet het ook al, maar hij weet ook geen oplossing. Hebben jullie misschien een oplossing?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Wat een lieve vriendin ben jij om je zelf in te zetten. Het is heel positief dat je vriendin geen abortus wil, want het gaat per slot van rekening om een heel klein mensje. En naar ik begrijp heeft haar vriend er ook niet op aangedrongen. Dit is een goed vertrekpunt.

Ik kan niet zeggen dat ik een oplossing heb maar wil aftasten wat mogelijk is maar ook onvermijdelijk. Met dit laatste bedoel ik dat de ouders toch in kennis gesteld moeten worden, want een zwangerschap kan en moet niet verborgen blijven en het gaat om hun kleinkind. En bovendien lijkt het mij (hoe zwaar het ook kan vallen) voor de ouder/kind relatie van groot belang.

Vervolgens lijkt het mij waardevol als ze contact opneemt met hulpverleners, bijvoorbeeld van de VBOK. Zij hebben veel ervaring en in een gesprek met een van de maatschappelijk werksters kan samen gezocht worden hoe verder te gaan.

Dank je wel dat je deze vraag stelde ik hoop intens dat je vriendin gehopen wordt en wie weet hoeveel anderen erdoor geholpen kunnen worden.

VBOK tel: Hulpverleningslijn:0900-202 10 88 of e-mail: hulpverlening@vbok.nl

Adri van Beest

drs. A.C. van Beest

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Gereformeerd)
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:
    Drs. van Beest is overleden op 4 mei 2007

Tags in dit artikel:

zwanger