BIO-metrie en het inplanten van een chip

Ds. J. Koppelaar / Geen reacties

Vraag

Hoe ver moet je meegaan met BIO-metrie? Ik heb het nu specifiek over het inplanten van een chip onderhuids, dat als betaalmiddel kan dienen, maar tevens ook als identificatiemiddel. Ik stel met name deze vraag omdat het ook al wordt toegepast. Als ik Openbaring 13 vers 17 en 18 lees lijkt dit aardig overeen te komen.

Antwoord

Het inplanten van een chip onderhuids als betaalmiddel en identificatiemiddel wordt al gedaan in diverse landen. Zie de bijgevoegde animatie van Mondex. In deze animatie worden wij gewaarschuwd hier niet aan mee te doen op grond van Openbaring 13:17.

Voorzover ik nu zie, kon het wel eens andersom zijn. Deze tekst -en wat daaraan vooraf gaat- spreekt immers over een boycot van hen die het teken van het beest niet aan hun rechterhand of voorhoofd hebben. Het lijkt dus eerder zo te zijn, dat wij in de toekomst allen van een dergelijke chip voorzien worden op een bepaalde leeftijd (12 jaar?), behalve degenen die geloven in het Lam Gods dat de zonde der wereld wegneemt. Het beest zal immers de eredienst aan Jezus Christus als het Lam niet toestaan. Alle overige vormen van christendom zullen geoorloofd zijn, in de toekomende wereldkerk op plurale grondslag.

Het lijkt me toe dat we dus wel gebruik mogen maken van deze chip. Het probleem is m.i. niet de implantatie van de chip in de nabije toekomst, maar het verbod van overheidswege tot implantatie op enig moment daarna. Dat zal gebeuren als de antichrist (het beest) de wereldregering zal ontvangen en Gods ware volk door dit verbod zal dwingen om buiten de legerplaats (de samenleving) te gaan. Daarbij zal dit volk getroost worden door het reeds opgetekende bevel van Christus, dat dan opgevolgd moet worden en het uitzicht dat hen verblijdt (Hebr.13:13-14 i.v.m. Openb.18:4 en Lukas 21:28)!

Drs. J. Koppelaar, v.d.m.

Tags in dit artikel:

eindtijdOpenbaring