Bang voor uit elkaar groeien

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Waaraan kun je merken je in een relatie uit elkaar groeit? Waar moet ik dan op letten? Ik ben bang dat dat bij ons gebeurt.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Vraag je af wat er verandert binnen je relatie. Hoe je dat doet? Schrijf eens een aantal punten op. Bijvoorbeeld: wat had je verwacht van je partner, waarin ben je teleurgesteld geraakt, wat zou je graag anders willen? Nog meer vragen: waar heb jij zelf invloed op; wil je dat aanwenden? Zo ja, op welke manier? En kijk ook eens naar: waar liggen jouw interesses? Kun je aandacht opbrengen voor die van je partner? Waar gá je voor? Wat is de (grootste) ergernis? Geef voor jezelf eerlijk en open antwoord. Zo krijg je inzicht in je motieven om door te gaan of om juist te willen stoppen.

Wellicht komen er bij jezelf ook soortgelijke of nog heel andere vragen op die je nog niet hardop hebt durven uitspreken. Met je partner praten over bovenstaande kan ook een tip zijn, maar mogelijk is communicatie een van de problemen binnen jullie relatie.

Ik wens je alle goeds toe,
Marijke Rots

2 reacties
dagvlinder
Alleen al je angst dat het gebeurt zegt al wat natuurlijk. Zit het goed, dan maak je je geen zorgen.
Besteed tijd, oprechte aandacht aan elkaar. Spreek waardering naar elkaar uit, doe samen dingen die je beiden fijn vind. Een huwelijk is geen vanzelfsprekend gebeuren, teveel stellen laten de sleur erin komen, zonder opzet. Maar in een huwelijk zul je moeten (mogen) investeren, en wat je erin stopt krijg je meestal ook weer terug.
inChristus
Wat je als eerste doet, als je het al niet gedaan hebt: ga naar Jezus Christus toe en leg deze vraag bij Hem neer. Hij kent jouw en hij kent je partner als geen ander. Hij geeft geen steen als je Hem om een brood vraagt.