Overgaan naar Gereformeerde Gemeenten

Ds. H. Paul / 3 reacties

Vraag

Ik ben van huis uit Hervormd. Al sinds enige tijd voel ik mij in de kerk niet meer thuis. Ik heb van alles geprobeerd: naar een andere kerk (wel NH), gesprek met de dominee, gesprekken met vrienden en ouders. Een vriendin behoort tot de Ger.Gem. Ik ben een aantal keren met haar naar de kerk geweest. De laatste keer op Nieuwjaarsdag. Het is me buitengewoon bevallen en zou daar graag deel uitmaken van de Ger. Gem. Het klinkt misschien raar, maar ik voel mij daartoe haast door de Heere geroepen. Zou er iemand op deze vraag willen reageren? Deze vraag komt echt uit mijn hart.

Antwoord

Beste vraagstel(ler)ster,

Uw kerkelijke situatie kan ik niet beoordelen, ik ken de prediking niet die u hoort. Als regel ben ik geen voorstander van het verwisselen van een kerkverband. Er kunnen echter omstandigheden zijn, waarin dat wel gerechtvaardigd is. Toetssteen blijft altijd Gods Woord. Zoek die prediking waarin een rijke Christus verkondigd wordt voor een arme zondaar. Maar ook hoe die bij elkaar komen. Schriftuurlijke, bevindelijke prediking beantwoordt aan het doel ervan.

Hartelijke groeten,
Ds. H. Paul

3 reacties
emaildfj1atgmailpuntcom
Hallo vraagsteller,
Je vraagt om een reactie. Alleen schrijf je niet wat je redenen zijn en wat je zo aantrekt. Ik denk ook dat je volgens de bijbel moet beoordelen. In de bijbel staat beschreven hoe de apostelen de kerk leidden en hoe de kerk eruit zag en wat er werd geleerd (bijv. Hand. 2: 40-42).
Wat trekt je aan bij de Ger. Gem.? Vindt je dat ze serieuzer zijn? Of meer tegen de wereldse begeertes (televisie, disco enz.)? Of heb je andere redenen?
Reactie: emaildfj1@gmail.com
rotterdam
Handelingen 2 - niet stoppen bij vers 42 lees 43- 47 erbij.

43 En er kwam vrees over iedereen; en er werden veel wonderen en tekenen door de apostelen gedaan.
44 En allen die geloofden, waren bijeen en hadden alle dingen gemeenschappelijk;
45 en zij verkochten hun bezittingen en eigendommen en verdeelden die onder allen, naar dat ieder nodig had.
46 En zij bleven dagelijks eensgezind in de tempel bijeenkomen, en terwijl zij van huis tot huis brood braken, namen zij gezamenlijk voedsel tot zich, met vreugde en in eenvoud van hart;
47 en zij loofden God en vonden genade bij heel het volk
emaildfj1atgmailpuntcom
Ja, sorry, dat bedoelde ik. Ik bedoelde tot vers 47 ipv. tot vers 42.