Contact steeds afgebroken

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Al verschillende keren heb ik contact gehad met een jongen via een christelijke datingsite. Nu wordt dit telkens plotseling afgebroken, terwijl ik weet dat het niet aan mijn karakter ligt. Kan het zijn dat God hier mee eigenlijk wil zeggen dat dit niet de weg voor mij is? Ik begrijp het als u hier geen antwoord op kunt geven, maar ik kom er zelf eigenlijk ook niet uit.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Je hebt helemaal gelijk met de vooronderstelling dat ik geen antwoord kan geven op je vraag. Ik kan niet zeggen: dit is Gods wil, of: dit is niet Gods wil. Want daar ga ik niet over.

Wat ik wel kan zeggen is dat die dates waarschijnlijk met verschillende jongens zijn geweest, die misschien allemaal een andere reden hebben gehad om het contact weer te verbreken. Je zegt dat het niet aan jouw karakter ligt. Dat kan heel goed. Er kunnen meerdere externe factoren een rol spelen, die nog niets over jou en jouw karakter zeggen. Het is dan ook verstandig om bij een mogelijke volgende afgezegde afspraak meteen te vragen (en misschien ook wel dóór te vragen) naar een reden. En het kan ook goed zijn om nog eens terug te denken aan de dates die geweest zijn: waren er overeenkomsten, dan wel verschillen op te merken? Spaar daarbij ook je eigen aandeel niet. Je aandeel in de relatie, bedoel ik. Dat is iets anders dan je karakter. Het kan namelijk ook zijn dat jouw antwoorden afschrikken, of dat je spijkerbroek te strak zit, of dat je niet op tijd op de afspraak komt, of dat jouw interesses niet bij die van de desbetreffende jongen aansluiten, of... vul zelf maar ‘waarheid’ aan in plaats van de onzin die ik opschreef als voorbeeld.

Ik wens je sterkte en meer geluk bij een volgende afspraak!
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

contactdating