Misselijk van leuke jongen

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Als ik in contact ga met een jongen (man) en het contact wordt dieper, raak ik op een gegeven moment misselijk en gaat dit verder in overgeven. Waar duidt dit op? Op onzekerheid? Ik weet hier niet mee om te gaan!

Antwoord

Beste vraagsteller,

Dit vind ik een heftige vraag en helaas kan ik je na de paar zinnen die je schrijft geen antwoord geven. Ik kan wel wat vooronderstellen, maar dat ga ik niet doen! Probeer een hulpverlener te zoeken met wie je gesprekken kunt aangaan, of schrijf mij nog eens wat meer over jezelf. Want het kán op onzekerheid duiden, maar die komt dan ook weer ergens vandaan. Hoe was je opvoeding, bijvoorbeeld. Wie zijn jou tot voorbeeld geweest inzake het aangaan van vriendschappen?

Mocht je wat meer willen schrijven dat je niet ‘openbaar’ op het internet wilt hebben, vermeldt dit dan en vraag aan de redactie via vragen@refoweb.nl of zij je brief rechtstreeks door willen sturen!

Sterkte toegewenst,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

misselijk
3 reacties
Koos2
Je bent niet de eerste met dit probleem. Een psycho-somatische reactie waarbij je lichaam met plots opkomende misselijkheid reageert op bepaalde spanningen (lees: zenuwen). Vreemd genoeg manifesteert dit soort reacties zich in zeer specifieke spanningssituaties, terwijl je allerlei andere vormen van 'zenuwen' waarschijnlijk wel normaal verdraagt.
Geen probleem: gaat vanzelf over. Begin met je relatie bij voorbaat van je kwaaltje op de hoogte te stellen. Je zult zien dat dan het halve probleem al is opgelost.
Als -wat ik niet verwacht- dit reflex echt niet te doorbreken is, kun je therapie overwegen.
Mocht je die stap te groot vinden, dan kun je overwegen om het aan je huisarts voor te leggen. Een braakremmer kan tijdelijk helpen om je maag koest te houden. Als de vicieuze cirkel eenmaal is doorbroken, ben je er waarschijnlijk definitief van af.
John61
Beste vraagsteller, Koos2 heeft gelijk, je bent niet de enige met zo'n probleem. Het gaat over, heb geduld. Toen ik voor het eerst verkering kreeg, kreeg ik een ontzettende uitbraak van eczeem, waardoor ik over mijn hele lijf op de verschrikkelijke sneeuwman leek: afschuwelijk. Het was een reactie omdat ik echt niet wist hoe ik me als verkeringsvriend moest gedragen. Na twee weken was het over. Inmiddels zijn we 30 jaar verder en hebben we het nog steeds fijn samen. Je komt er wel over heen.
levensbron
Beste vragensteller,
Als ik jou was zou ik naar Mevr Rots luisteren en haar wat meer uitleg geven,
Het is echt een psychische reactie.
Ik ben blij voor de personen die hier boven reageerden dat het van zelf over gaat.
Maar het klopt echt niet altijd dat het van zelf over gaat.

Ik begrijp je wel.
Zoek hulp, is mijn advies.

Van harte sterkte toegewenst.