Altijd koud

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Ik ben een meid van 20 jaar. Ik heb het grotendeels van de dag koud, zelfs in de zomerseizoen kan ik het erg koud hebben. Ook heb ik altijd erg koude voeten. Ik heb de laatste tijd ook last van moeheid terwijl ik voldoende slaap. Ik zit overigens gewoon lekker in m’n vel! Is dit normaal? En wat zou de oorzaak kunnen zijn? Zijn hiervoor eventuele oplossingen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Zie voor het antwoord deze url.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

3 reacties
vlokje
Je hebt niet heel directe kenmerken van het fenomeen van Raynaud. Het koud hebben kan simpel ook komen door niet warm genoeg gekleed te zijn. Veel meiden lopen er tegenwoordig niet zo warmpjes bij. Dikkere kleding, lekker warme handschoenen buiten en dikkere sokken aan, kan al veel helpen. Mijn dochter heeft Raynaud, kenmerkend daarbij zijn soms heel duidelijk blauw/paarse en dove handen en voeten. Daarbij soms pijnlijke witte vlekken of bulten hier of daar. Ook zij moet zich warmer kleden, maar wil niet altijd luisteren...
Als jij die andere kenmerken niet hebt, zou ik niet direct aan dit fenomeen denken. Maar ga bij twijfel naar je huisarts.
Love
Bij de klachten die jij beschrijft zal ook heel goed een laag hB kunnen passen. Mijn advies is om dit even een keer bij je huisarts te laten testen. Met wat extra ijzer voel je je vaak al snel weer een stuk lekkerder! Vr.gr. een student verpleegkunde
drj
Idd klinkt het eerder als laag Hb of schildklier evt. Gdwoon eens bij de huisarts langsgaan.