Opgedragen i.p.v. gedoopt

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wat is de achtergrond dat kinderen worden opgedragen i.p.v. gedoopt? Mag je het opdragen van een kind bijwonen? Is dit niet een klap in het aangezicht van de Heere Jezus omdat in het teken van de doop het teken van Gods genade zo rijk uitkomt voor onze kinderen?

Antwoord

We verwijzen je graag naar het prachtige boekje van prof. Graafland over doop, wederdoop en het opdragen van kinderen. Hier te downloaden.

Zie verder het zoekprogramma in onze vragenrubriek of via google “opdragen kinderen + refoweb”.

Lees meer artikelen over:

kinderdoopopdragen baby