Uitverkiezing

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Aan een dominee van de GG/HHK. Thuis kerken wij bij de Gereformeerde Gemeente en afgelopen zondag ging de preek daar over de uitverkiezing. Wat de conclusie was van de preek, was dat de mens zelf niets kon doen en maar moest afwachten om bekeerd te worden. Nou geloof ik wel in uitverkiezing, maar wat hebben dan de vele oproepen tot bekering in de Bijbel tot nut? (bijvoorbeeld Johannes de Doper die zei: Bekeert u, want het koninkrijk der hemelen is nabij!). Is dit als je het met de uitverkiezing vergelijkt dan geen zinloze boodschap?

Antwoord

Zie voor het antwoord het zoekprogramma in onze vragenrubriek met als zoekwoord “uitverkiezing”. Zie ook: www.benikweluitverkoren.nl