Verborgen en geopenbaard

Redactie Refoweb | Geen reacties | 20-07-2013| 10:24

Vraag

Ik sprak pas met iemand van wie in de naast kring iemand was overleden. Ik zei toen dat ik hoopte, dat ze nu beter af was als hier beneden. Het antwoord was dat er mensen waren die dachten van wel. Ze hadden hiervoor bepaalde gedachten. Mij is altijd bijgebracht dat we dat niet zeker kunnen weten. Dat er dingen verborgen en geopenbaard zijn en dat wat verborgen is, moet met rust gelaten worden. Zie ik zoiets verkeerd? Hoe weet je dat iemand echt kind van God is, of hoe weet hij/zij dat zelf?


Antwoord

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2797 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Baptistengemeente De Hoeksteen

Wat voor soort kerk is de Baptistengemeente De Hoeksteen in Alblasserdam?
1 reactie
20-07-2015

Na de doop gedankt voor vergeving

In onder andere de Gereformeerde Gemeenten leren we dat de doop geen wedergeboorte werkt. Hoe moet ik dan het dankgebed na de doop zien? Daar wordt na de doop gedankt voor de vergeving van zonden enz....
Geen reacties
20-07-2022

Polygamie in het O.T.

Ik ben nu een boek aan het lezen over het leven van koning David. Tijdens het lezen van dit boek komen er allerlei vragen naar boven: 1. Hoe kan het dat mannen in het Oude Testament meerdere vrouwen e...
3 reacties
20-07-2011
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag