Beunklusjes

Redactie Refoweb / 15 reacties

Vraag

Ik doe wat beunklusjes. Mag ik daar -bijbels gezien- geld voor vragen?

Antwoord

Indien je het verdiende geld netjes opgeeft aan de Belastingdienst is daar niets mis mee (Matt.22:17-21). Het is overigens zaliger te geven, dan te ontvangen (Hand. 20:35).

Redactie Vragenrubriek

Tags in dit artikel:

zwart geld
15 reacties
blijblij
Daar is in het programma van de belastingdienst onder het kopje "inkomsten uit overige werkzaamheden" ruimte voor!
Droppie
Je ziet heel veel vrouwen die wat geld verdienen en bij een ander gaan helpen in de huishouding of mannen bij iets anders om zo de opleiding van hun kinderen te betalen.
Als je dat allemaal op gaat geven hou je maar weinig aan over!!
blijblij
@droppie: als je onder 12.000 euro per jaar blijft betaal je bijna geen belasting volgens mij.
En als je meer wilt overhouden moet je een hoger bedrag afspreken. Lijkt mij niet de bedoeling dat je dan maar de wet moet overtreden toch?
Sterretje
@Droppie Je weet dat het niet opgegeven van inkomsten strafbaar is?
Daniel
Als het om geld gaat zijn wij refo's vaak niet meer zo streng in de leer.
Daniel
Onze overbuurman, een echte heiden, deed de klusjes voor mijn moeder voor helemaal noppes, zo'n heiden toch.
Toen mijn dood ging zat zijn vrouw naast mijn moeder, ze heeft de arts gebeld en bleef bij haar.
Als ik dood ga heb ik ook liever een lieve heiden aan het bed dan een op geld beluste christen.
Daniel
correctie.....Toen mijn moeder dood ging......
karlo
@daniel, mij is altijd geleerd, dat dieren dood gaan en dat mensen overlijden.
Daniel
@karlo je hebt helemaal gelijk, maar je zegt niets over de vraag van vraagsteller......of ben je ook een zwaar christelijke beunhaas? kan maar zo....
mluther
@Daniel Niet alleen refo's zijn als het op geld aankomt niet zo streng meer in de 'leer'. Er zijn maar weinig mensen die vies zijn van geld. Het materialisme is niet alleen onder refo's erg hoog. De drang naar steeds meer en meer, is helaas in alle hoeken van de maatschappij terug te vinden. Zelfs tot bij een 'sociale partij' als de SP.

Dan de vraag van de vraagsteller, je mag tot een bepaald bedrag belastingvrij bijverdienen. Meer informatie vind je op de website van de Belastingdienst daarover: http://www.belastingdienst.nl Je kunt daar als het goed is terug vinden wat je zou moeten betalen aan belasting. Overigens zou ik het ten alle tijde doorgeven wat je verdient. Je kan het per slot van rekening altijd terugvragen als je teveel belasting hebt betaald.
Spatie
Dus blijblij, sterretje en mluther, jullie geven ALLES wat je ontvangt voor klusjes die jullie doen op aan de belastingdienst? En alles wat jullie kinderen (als je die hebt) verdienen door oppaswerk, autowassen enz. ?

@karlo
Mij is geleerd dat gelovigen overlijden (zij zijn over het lijden heen) en dat ongelovigen sterven.
blijblij
@spatie: ik heb geen kinderen. en twee rechter handen.
Sterretje
@spatie Er is ook een zogenaamde belastingvrije voet, zolang de inkomsten onder dat bedrag (ligt rond de 13000 euro) vallen, hoeft er geen belasting over te worden betaald. Daar moeten kinderen heel wat auto's voor wassen.
Droppie
Het geld wordt wel gelijk verminderd op je toeslagen.
Als je man niet echt veel verdiend ben je blij als je als vrouw ook wat kan verdienen.
En als het dan gelijk wordt ingehouden op je toeslagen is niet fijn.
Sterretje
@Droppie Dat klopt, maar wel zo eerlijk, toch?