Diverse malen aangerand

Ds. A. de Lange / Geen reacties

Vraag

Een paar jaar geleden ben ik diverse malen aangerand. Heb dit open gelegd bij de predikant van de gemeente (PKN) waar deze persoon diaken is. Doordat ik erg bang was voor hem ben ik naar de politie geweest om er melding van te maken. Ik heb geen aangifte gedaan omdat ik geen harde bewijzen had. Ik ben door de predikant en een ouderling goed opgevangen en kon er mijn verhaal kwijt. Mijn vraag is: Wat zijn de kerkelijke stappen in deze zaak binnen de PKN?

Antwoord

Je vraag is niet zozeer een vraag om begeleiding. Want die heb je na alles wat je meegemaakt hebt gehad. Je bent door predikant en ouderling goed opgevangen. Fijn, want je hebt ingrijpende dingen meegemaakt.

Je vraag is om informatie over kerkelijke stappen binnen de PKN na zo’n gebeuren. Die is er bij de PKN ruimschoots beschikbaar over dit onderwerp. Ik kan volstaan met je deze link te geven, die je op de goede plek brengt. Op de bladzijde met algemene informatie, waarop je binnenkomt, kun je verschillende linken volgen die je aan verdere informatie helpen.

Veel sterkte. God is te vertrouwen. Zijn mensen niet altijd. Gelukkig valt God niet met Zijn mensen samen.

Dordrecht,
Ds. A. de Lange

Tags in dit artikel:

seksueel misbruik