Zorg om zwangerschap

drs. N. Wolswinkel / 8 reacties

Vraag

Een paar weken geleden heb ik onveilige seks gehad op de eerste dag van de menstruatie. Ik heb direct de volgende dag de morning-afterpil gehaald. En na m'n menstruatie ben ik ook weer begonnen met het slikken van de pil. Mijn vraag is dan ook, kan ik zwanger zijn? Want ik heb ook al enige tijd last in mijn onderbuik. En vandaag heb ik de laatste pil van de strip ingenomen, dus in principe zou ik maandag weer ongesteld moeten worden. En ik maak me nu dus een beetje zorgen.

Antwoord

Het beste kun je de menstruatie afwachten, wanneer je niet ongesteld wordt moet je een zwangerschapstest doen.

Groet,
Drs. N. Wolswinkel

8 reacties
AHHK76
Volgens mij kun je niet zwanger worden op de eerste dag van je menstruatie.... Sterkte en rust toegewenst!
Martynke
Je kan inderdaad niet zwanger worden van seks op de eerste dag van je menstruatie. Mocht je er toch geen rust over krijgen, dan kan ik je aanraden om, of je nou wel of geen stopbloeding krijgt, toch een zwangerschapstest te doen. Omdat je de pil slikt, krijg je namelijk waarschijnlijk een onttrekkingsbloeding, of je nou zwanger bent of niet.
Sterretje
Seks op de eerste dag van je menstruatie, brr, beetje onfris.
Spatie
Sterretje
Dat dacht ik in de eerste instantie ook. Het kan ook zo zijn: eerst seks en daarna ongesteld geworden.
Sterretje
@Spatie Dat zou ook kunnen, ja. Laten we dat maar hopen ;)
juni
hoort dit bij reformatorisch?

heel andere gewoonte dan ,,gewoon christelijk''
Catherine
Wat erg!
Generatiekloof?
Seks op de 1e dag van menstruatie, moet er niet aan denken.
En daarna het "verbergen" van de zonde, waarom een mornin-afterpil, evt. kindje niet gewenst? Ik word hier verdrietig van.
marlies123
Het is niet zo handig dat hier gesteld word in reacties dat je van gemeenschap op de 1e dag van je menstruatie niet zwanger kan raken!!!
Als je menstuatie heel verschillend kan zijn hoe het verloop is, kort op elkaar kan zijn, kun je daar helemaal niet zeker van zijn dat het niet zo is.