Juiste meisje

C. M. Chr. Rots - de Weger / 12 reacties

Vraag

Hoe weet ik als ik verliefd ben op een meisje of dit het juiste meisje is dat God aan mij geeft? Ik heb ongeveer nu sinds een jaar elke dag gebeden tot God of Hij aan mij een vriendin wil geven op Zijn tijd. Dat vind ik aan de ene kant wel lastig, want ik heb sindsdien eerst een meisje mogen leren kennen en dat voelde heel vertrouwd (zelfde kerk, heel serieus, veel bezig met God). We zijn ook na ongeveer drie weken sms-contact een keer wat wezen drinken en dat was ook gezellig. Alleen is dat daarna op een vervelende manier niet verdergegaan. Ik was voor het eerst in mijn leven echt serieus verliefd en ik denk nog regelmatig terug aan de gesprekken die we hadden die mij ook hebben geleid tot het doen van belijdenis. Ze heeft nu al een tijd verkering met een andere jongen. En daar heb ik wel vrede mee. Nu is het zo dat dat verlangen naar een vriendin heel sterk wordt en ik ben er wel achter gekomen dat ik niet het eerste beste meisje dat ik tegenkom gelijk mee uit vraag. Veel mensen zeggen ook van: ja, je moet niet op zoek gaan, want dan gebeurt het juist niet. Ik heb nu weer contact met een meisje en ik denk echt heel de dag aan haar en we hebben ook redelijk veel contact, maar ik wil niet zo'n teleurstelling meemaken zoals vorig jaar. Moet ik het gewoon afwachten en het in het gebed neer blijven leggen? Ik ben voor de duidelijkheid een jongen van 20 jaar. Ik hoop dat u mijn zorgen een beetje snapt en mij een beetje op weg kan helpen.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ja, is simpelweg het antwoord op je vraag of je je verliefdheid in gebed moet blijven neerleggen. Maar naast "ora" is er ook "labora", weet je nog wel? Met je armen over elkaar afwachten lijkt me níét de juiste houding. Práát met meisje dat je nu hebt ontmoet. Laat haar desnoods je vraag en mijn antwoord lezen, zodat zij ziet dat je best onzeker bent en teleurstelling wilt voorkomen. Zodat zij óók ziet, dat je verliefd bent en de hele dag aan haar loopt te denken!

Geniet van datgene wat God je geeft, maar besef tegelijk dat je je ogen en oren open moet houden voor de wegen die God gaat en die soms heel anders zijn dan wij mensen ons voor kunnen stellen.

Ik wens je het allerbeste en een fijne verkeringstijd, toegroeiende naar een huwelijk met het meisje van je keuze!

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid
12 reacties
mortlach
Een jaar lang elke dag bidden of God iets wil doen op Zijn tijd? Dat komt nogal tegenstrijdig op me over? Of zou Hij het de eerste 364 dagen niet horen?
Boaz
@ mortlach: Elke dag hetzelfde bidden is niet vreemd, we vinden ook in de Bijbel voorbeelden van 'aanhoudend' of 'voortdurend' bidden voor dezelfde zaak. (Ef. 6:18 of Hand. 2:5)
Betreft vragen naar Gods tijd.. dan zou dat best nog wel even kunnen duren..
mieptruus
Ik kan die jongen echt wel begrijpen. Verplaats jezelf eens in hem. Hoe vaak denken we niet dat iemand de juiste persoon is, en toch niet blijkt te zijn?
inieminie
Jammer dat er op deze vraag zo'n kort antwoord volgt. Deze vraag brandt bij meerderen in het hart neem ik aan, waaronder ikzelf. Hoe moet je bijvoorbeeld je ogen en oren loshouden? Ik meende eens dat ik ook overduidelijk soort 'tekenen' zag dat dit het juiste meisje moest zijn, maar het bleek niet zo te zijn.. Hoe kan ik ooit wel je juiste tekenen zien van wat God wil?
Daniel
In een 'lelijke eend' op weg naar Antwerpen, mooi weer dus het dak open en het liefste meisje van de wereld naast me.
Beste vraagsteller, je voelt het echt als je het juiste meisje getroffen hebt.
Ik ben ervaringsdeskundige.....geloof me.
Daniel
@mieptruus. @ dodo en vragensteller, is het dan toch de hand van God die mij liet zien dit is de ware.

Nooit heb ik me beter gevoeld, nooit was het leven zo mooi, toen wist ik dit is de hand van God....., vele jaren later ben ik nog net zo blij met haar en zij soms ook wel met mij

Ze kan wel met en om me lachen, ze kan zo goed laten merken dat ze bij je hoort, ze weet ook dat ik dat ik soms wel eens lastig ben, dan heeft ze vier kinderen i.p.v drie, maar we laten elkaar nooit in de steek. Ik moet er niet aan denken.

Beste vraagsteller, zoek niet wanhopig naar een vrouw/meisje, het komt vanzelf en @inieminie, je voelt het als je de ware gevonden hebt, je voelt het dan allebei, God geeft niet bij ieder meisje het signaal dit is een leuk meisje, God is wel wijzer, maar als je de ware gevonden hebt merk je het echt.

Iedere avond dank ik God voor mijn lieve vrouw, een slanke sprinkhaan met een blond koppie, om eeuwig lief te hebben.
Dinand
@vragensteller
Op een meisje verliefd worden, is ook bij jezelf vragen wat voor meisje zou bij me passen.
Als je de HEERE JEZUS lief hebt ga je nadenken van, wat zou de HEERE nu van me vragen met wie ik mag omgaan, en eventueel een relatie mee opbouwen.
Als je samen één in alles staat ga je gelijk op en dan zul je zien, dat dat het beste is.
Als je het andersom gaat doen, je staat niet gelijk in één zijn, en zeggen dat komt nog wel. dan is dat vaak een valstrik.
En dan heb je weer een teleurstelling.
Doe het samen met de HEERE en dan mag je ook weten dat er een zegen op mag rusten.
Je bent nog 20 je hebt nog tijd zat als de HEERE het leven blijft geven, maar dat geld ook als je wat ouder (ouder) bent.
Succes maak je geen zorgen als je het met de HEER JEZUS doet dan komt het goed.
mieptruus
Daniel, hoe jong was jij toen jij jouw lieve vrouw ontmoette en wist dat zij de ware is?
Ik dacht vroeger ook dat ik de juiste gevonden had toen ik verkering had met een jongen.
Niet dus.....
Nu weet ik dat wel. MAar ben inmiddels (nog maar) 41 en opnieuw getrouwd vorig jaar.

Ik bedoel niet dat het niet kan, maar ik begrijp dat je het zo kan ervaren zoals vraagsteller doet.
Misschien omdat vraagsteller te krampachtig wacht op een antwoord of een teken...
Daniel
@mieptruus, je slaat weer eens de spijker op zijn kop 'omdat vraagsteller te krampachtig wacht op een antwoord of een teken'.

Ik was 22 jaar toen ik mijn vrouw de eerste keer zag, het was of de bliksem insloeg, nooit getwijfeld, zij is het en niemand anders.

Vraagsteller kan ik wel begrijpen, het is niet altijd makkelijk de ware te leren kennen, ik heb het al vaker geschreven, ik dank God iedere avond vooor die 'sprinkhaan'.
Die kijkt me nu aan met een blik aan van 'ben je weer met je evangelisatiewerk bezig op refoweb' ik ga haar gauw een knuffel geven. Liefde moet ook onderhouden worden.
levensbron
vragensteller, je voelt echt wel wanneer het 'goed'zit.je voelt opwinding en vlinders in je buik.
Maak je niet ongerust je bent nog zo jong. mijn man en ik waren op ons 12e jaar verliefd maar dat is wat jong he dat hebben we een tijd laten rusten,succes ermee.

Daniel , misschien wil je de volgende keer met wat EERBIED over mijn Heere en Heiland spreken?Het doet mij pijn, als je over Hem praat alsof het jou vriend is; 'God is wel wijzer' ' ik dank God iedere avond voor die sprinkhaan '
Die knuffel moet je vooral blijven doen
Jedidja1
Het lijkt me een goed idee als de vraagsteller eens bij zichzelf te rade gaat waarom hij zo bang is voor een tweede teleurstelling. Beste vriend, teleurstellingen horen bij het leven. Dat maakt ze niet leuker, maar je kunt ze nu eenmaal niet ontlopen. Als je echt het juiste meisje wil vinden, dan zal je soms het risico moeten durven lopen op een teleurstellen. En, geloof mij, ook (juist) van teleurstellingen leer je enorm veel. Gebruik ze om een sterke, volwassen man van te worden, zie het als één grote les! Veel succes!
mieptruus
Levensbron, waar spot Daniel dan?
Ik ga ervan uit dat Daniel met sprinkhaan zijn vrouw bedoelt.....
Vreemde opmerking.

Vraagsteller, komt tijd komt raad.