Vragen rond zwanger worden

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Ik heb een paar vragen over zwanger worden. Mijn man en ik zijn bijna drie jaar getrouwd. We hebben een zwangerschap nooit tegengehouden, maar de laatste paar maanden zijn we er wat meer mee bezig. Nu stuiten we op wat problemen waar we niet uit komen. We hebben altijd veel plezier in de gemeenschap. Alleen, zodra mijn man 'in' mij komt krijg ik gelijk een hoogtepunt. Daarna kan ik niks meer verdragen en doen we het verder 'met de hand.' Op zich geen probleem, maar daar word je natuurlijk niet zwanger van! Ik ben ontzettend bang voor de bevalling. De laatste tijd druk ik het weg, maar het lijkt me zo ontzettend eng. Waar ik het zelf heel moeilijk mee heb is dat ik elke dag in spanning zit. Zou ik zwanger zijn? Voor elk dingetje dat ik voel probeer ik een verklaring te vinden. Tot nu toe elke keer voor niks. Kan je alleen zwanger worden als je in de vruchtbare periode vrijt? Ik hoop dat iemand mij (ons) wat tips kan geven!

Antwoord

Zie voor de antwoorden onze subrubriek: "Seksualiteit in het huwelijk" en gebruik verder ons zoekprogramma met het zoekwoord "bevalling" en "zwangerschap".

5 reacties
anna30
Een aantal tips:
Probeer gemeenschap te hebben als jij wat minder opgewonden bent. (misschien even zonder voorspel?)
Kijk of het lukt dat hij vlak voor zijn orgasme bij jou naar binnen komt
Je kunt het ook met de hand doen, het opvangen en met een spuitje zelf inbrengen. Er zijn veel vrouwen zo zwanger geworden.

Je bent het meest vruchtbaar in je vruchtbare periode. Er wordt alleen een eitje bevrucht die door de eisprong is losgekomen.
Maar er zijn ook veel verhalen bekend van vrouwen die in hun niet-vruchtbare periode zwanger werden. Dit kan komen omdat zaad een aantal dagen of een week in leven kan blijven in een gunstig klimaat in je baarmoeder(mond)
De meeste kans is dus rondom je eisprong, maar een kans is er altijd als je beiden vruchtbaar bent.

Bevallen: ik begrijp je angst en onzekerheid hierover. Ikzelf was er ook bang voor.
Maar bedenk: alle mensen zijn op die manier ter wereld gekomen!
Je kunt in overleg pijnstilling krijgen in het ziekenhuis zodat je het allemaal wat minder voelt. Daarnaast is bevallen iets wat een vrouw kan. Dat is zo geschapen: een vrouw kan een kind ter wereld brengen.
En vergeet niet: vertrouw op God! God kan je bewaren en helpen met een bevalling!! Als je dat vertrouwen hebt dan zal de angst zeker stukken minder zijn.
Autumn
@vragensteller: Ik begrijp dat je bang kunt zijn voor de bevalling, maar als er voorlopig nog geen bevalling in zicht is zou ik het proberen los te laten (makkelijker gezegd dan gedaan, hoor). Er zijn veel zwangerschaps- en bevallingscursussen waar je naar toe kunt gaan en waar ze je vanalles leren over de bevalling. Je kunt ook ontspanningsoefeningen leren daar. En uiteraard is er voldoende pijnmedicatie beschikbaar in het ziekenhuis. Ik zag zelf ook wel op tegen mijn bevalling, maar het is me alles meegevallen.
AHHK76
Natuurlijk is bevallen spannend. Je weet niet wat je overkomt! Daarom is het ook zo fijn dat er maanden zijn om je er op voor te bereiden en naar toe te leven. Probeer dit van je af te zetten, het over te geven. Dat is (heel) moeilijk, maar je er nu al druk over maken heeft echt geen zin. Ook gaat het bij de ene vrouw heel anders als bij de andere. Sommige vrouwen bevallen liever dan dat ze naar de tandarts gaan en bij anderen is het andersom.
Voordat je in een auto stapt, ga je je meestal ook geen zorgen maken, of je een ongeluk zult krijgen of niet....?
Met een vliegtuig en een bevalling is dat even anders, dat je je afvraagt of het wel goed komt. Terwijl de kans dat er in de auto iets misgaat, groter is, volgens mij. Probeer het te relativeren. En als het zover mag komen, dat waren bij mij de momenten dat ik steeds bad en dat ik wist dat God mij hielp.
Je zit nu in een lastige fase, wel zwanger willen/kunnen worden of niet...?!
Sterkte ermee!
juni
genant om zo in een huwelijk met elkaar om te gaan.Zo spreekt Gods Woord toch niet over een huwelijk en het omgaan met elkaar?
Cloudsadmirer
@juni, Nee? Hoe dan wel?