Verliefd op klastitularis

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik ben 18 en ik ben verliefd op mijn klastitularis. Dat is al drie jaar zo. En ik weet niet hoe het komt, maar als zij aardig doet tegen een andere jongen word ik boos en doe ik altijd raar. Andere vrouwen doen mij niks. Zij is de mooiste vrouw op de wereld voor mij. Wat moet ik hier mee?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Tja, ooit is een klasgenoot van mij met een leraar getrouwd toen wij goed en wel van school af waren, maar ach, dat is voor jou niet belangrijk. Jij reageert een beetje jaloers wanneer de juf aardig is naar een andere jongen: lastig, hoor. Want dat zal nog wel eens voorkomen, denk ik zo. De mooiste vrouw op de wereld voor jou... fantastisch! Heerlijke verliefde gevoelens, maar liefde heeft óók met verstandelijke keuzes te maken. En misschien moet je je maar gewoon met rationele keuzes bezig houden! Het kan namelijk heel goed zijn, dat de juf (veel) ouder is dan jij bent, dat ze getrouwd is of dat ze anderszins onbereikbaar is en blijft! Probeer te genieten van je schooltijd, doe je best in haar klas en sta verder met beide benen op de grond!

Ik wens je sterkte,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

leraarverliefdheid