Openbaar gebed op papier zetten

Ds. N.P.J. Kleiberg / Geen reacties

Vraag

Mag je, als je een gebed in het openbaar moet doen, enkele aandachtspunten op papier zetten?

Antwoord

Hoewel een gebed spontaan mag en moet opkomen, en als het goed is vanuit het hart, wil dat niet zeggen, dat bijvoorbeeld een predikant de naam en omstandigheden op papier voor zich heeft liggen van mensen waarvoor de voorbede gevraagd is.

Spurgeon zegt zelfs dat hij liever heeft dat een gebed in de stilte voor Gods Aangezicht voorbereid is en op papier gezet, dan een gebed uit het hoofd met een veelheid van woorden zonder inhoud.

Ds. N. P. J. Kleiberg

Lees meer artikelen over:

bidden