Onzeker over jongen

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Is het zo dat jongens rond de 15 a 16 jaar meer durven als ze met vrienden of bekenden zijn? Ik ben dit jaar een jongen tegengekomen die twee jaar ouder is dan mij. Zou het raar zijn als wij ooit eens verkering krijgen? Ik heb nog nooit zo aantrekkingskracht gevoeld naar een jongen. Ik ben er heel erg onzeker over of hij mij leuk vind. Ik heb hem ook al een keer verkering gevraagd maar hij wist het nog niet. Ik laat hem nu de eerste stap zetten om aan mij verkering te vragen. De ene keer lacht hij naar mij als hij met vrienden is. Maar als ik hem alleen tegen kom dan lacht hij niet en kijkt hij best wel somber. Hopelijk kunt u mij helpen.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Lieve kind, hoe kan ìk je nu helpen? Jij bent een jongen tegengekomen die je wel leuk bent gaan vinden: dat is natuurlijk prima. Vervolgens ben je niet zeker van hem. Nee, dat kan ook nog niet. Een relatie laten ontstaan en mogelijk zelfs laten groeien kost tijd, soms zelfs veel tijd. Jij hebt -denk ik- al voor je beurt gesproken door hèm om verkering te vragen en nu je de bal bij hem neerlegt wil je eigenlijk niet wachten! Bovendien ben je nog erg jong als je schrijft dat híj 15, 16 jaar is en jij twee jaar jonger bent! Wacht nu maar eens rustig af wat er gebeuren gaat...

Wanneer je hem tegenkomt groet je, maak je desnoods een praatje, maar breng hem niet in verlegenheid. Een beetje humor kan wonderen doen, want waarschijnlijk weet hij gewoon niet hoe hij reageren moet. Natuurlijk doet een jongen een beetje stoer in gezelschap van zijn vrienden, maar het gaat er veel meer om om hem te leren kennen zoals hij werkelijk is, toch?

Groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

onzekerheidverliefdheid
1 reactie
vlokje
Over het algemeen zijn jongens later. Later met verliefdheid, serieuze gevoelens voor een meisje. Je bent nog erg jong (ik weet dat je het niet leuk vindt om te horen, maar geloof ons maar een beetje...:-) en een eerste verliefdheid (als dat het is) is vaak zoiets overweldigends dat je denkt dit is het voor altijd. Zeer waarschijnlijk is hij nog helemaal niet toe aan een meisje, weet hij idd geen raad met de situatie.
Neem wat afstand, richt je ook op andere zaken en anderen en vooral voorlopig vriendinnen. Als je iets wilt forceren zal hij zich alleen maar ongelukkiger voelen. Liefde wil zich vrij voelen.