Uitstrijkje laten maken

drs. A. Meijer / 5 reacties

Vraag

Als mijn man mij vingert dan gebeurt het regelmatig dat ik daarna wat bloed verlies. Het is erg weinig, maar als ik plas dan brand het een beetje. Hij heeft dan ook wat bloed aan zijn vinger. Het is niet altijd dat ik bloed verlies. Ik heb het ook een paar keer gezien aan zijn condoom. Wat ik me afvraag is of het kwaad kan. Naar mijn idee raakt hij een spiertje? Ik las alleen ergens dat het niet normaal zou zijn en je het d.m.v. een uitstrijkje na zou moeten laten kijken.

Antwoord

Beste vragenstelster,

Een uitstrijkje doe je om te kijken of er cellen zijn die wijzen op de ontwikkeling van baarmoederhalskanker. De cellen haal je weg bij de baarmoedermond. Baarmoederhalskanker ontstaat vele jaren na besmetting door het HPV-virus. Deze besmetting is een SOA (seksueel overdraagbare aandoening).

Als ik jouw verhaal lees dan komt het bloedverlies niet vanuit de baarmoedermond maar van veel 'lager' (je voelt het o.a. bij het plassen) en is een uitstrijkje dus overbodig. Waarschijnlijk is er sprake van een lichte slijmvliesbeschadiging bij het begin van de vagina.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

5 reacties
frank88
Kunnen dit soort vragen niet elders/besloten gesteld worden? Zit niet echt op zulke plastische verhalen te wachten op een website die ik voor mijn geloofsgroei bezoek. Overigens respecteer ik de vraagstelster volledig, is meer bedoeld voor refoweb.
AHHK76
Ik houd wel van openheid...! Maar bij deze vraag had ik ook even zoiets van.... Nou iets minder kan ook wel!
ikbenikke
Helemaal met frank88 eens, iets minder gedetailleerd mag wel...misschien detailles weglaten met publiceren?
Annique
Het is inderdaad wel,erg detaillistisch. Maar even inhoudelijk. Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ben langs de huisarts die aangaf dat je dit soort klachten altijd even moet laten checken. Bij mij bleken het poliepen op de baarmoedermond te zijn. Omdat de klachten aan bleven houden is er uiteindelijk een uitstrijkje gemaakt. Daaruit bleek dat ik geen drager was van het HPV virus, maar dat er wel sprake was van onrustige cellen wat de poliepen verklaarde. Dus ik zou even langs de huisarts gaan, voorkomt een hoop stress/onrust is mijn ervaring.
juni
is zoiets ook een huwelijks leven?Nog nooit in de Bijbel gelezen!welke man doet zn vrouw zoiets aan,vroeg ik mij af.Ik kan dit in de concordantie ook niet vinden.