Last van veel vloekgedachten

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Sinds enkele jaren heb ik dagelijks last van veel vloekgedachten/spottende gedachten in mijn hoofd. Daarbij heb ik last van dwanghandelingen (veelvuldig bidden etc.) om weer vergeving te vragen. Hiervoor ben ik onder behandeling. Zodra ik ga bidden, Bijbel lezen, naar de kerk ga etc. worden deze gedachten erger. Waar ik nog steeds heel erg mee zit is het volgende: komen deze gedachten van de duivel af en ben ik nu bezeten van de duivel?

Antwoord

2 reacties
dkw
Als je geloofd, kun je zeggen dat ons macht is gegeven, om kinderen Gods te zijn.
Als die gedachten in je opkomen, kun je zeggen, in Jezus naam, ga weg van mij Satan, boze gedachten, in Jezus naam, wijk van mij!
altijdwat
Al het kwaad komt van de duivel. Misschien helpt het je wat in perspectief te zien dat de duivel van iedereen zijn zwakke plek kent. Bij jou is dat dwang of vloekgedachten. Bij iemand anders verslaving, boezemzonde of wat dan ook. Dus op het moment dat jij zwak bent kan hij toeslaan.
Dat gebeurd bij iedereen, zeker bij degene die God zoeken. Maar de duivel is machtig, God Almachtig. Hij is sterker dan het geweld. Ik hoop dat het je dichter bij Hem zal brengen.