Echt Gods Werk

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Hoe weet je dat de Heilige Geest in je werkt en dat het echt Gods Werk is? Dat de Heere een goed werk in je begonnen is? Je kan er zo veel mee bezig zijn, maar ik ben vaak zo bang dat het alles niet uit God is, maar van mezelf. Dat je, als je voor Zijn rechterstoel staat alles terug moet geven, om het zo maar te zeggen.

Antwoord

2 reacties
altijdwat
Als het van God is komt Hij er, op Zijn tijd, ALTIJD op terug. Dan zullen er momenten zijn dat je het zo zeker weet, dat niemand dat van je kan afpakken.
Maar soms moet je wachten, maar tijdens het wachten leert God ons vaak wat. Bijvoorbeeld dat het genade is, onverdiend. Of dat we zonder Hem zo de wereld weer ingaan. Of dat we erachter komen hoe vijandig we eigenlijk zijn als er niets 'gebeurd' en we Gods wegen niet begrijpen.
Maar als de Heere op Zijn Woord terugkomt en je mag achterom kijken dan begrijp je: na dezen zult gij het verstaan...
dkw
Niet afwachten, maar verwachten!