Leeftijdsverschil met nieuwe vriend

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Inmiddels ben ik gescheiden moeder van twee kinderen, ik ben 34 jaar oud. Ik ben verliefd op een man van 58. Wij zijn allebei gelovig en willen graag trouwen. Nu ben ik bang voor de reacties van mijn omgeving vanwege het leeftijdsverschil. Is dit verschil problematisch?

Antwoord

Beste mevrouw,

Ja, het leeftijdsverschil tussen u en uw nieuwe vriend is problematisch zolang u er zelf een probleem van maakt. Waarom zijn de mogelijke reacties van uw omgeving zo belangrijk voor u? Stel uzelf zeer nadrukkelijk deze vraag. U kunt er namelijk alleen zelf een antwoord op geven. Waarschijnlijk verwacht u geen positieve opmerkingen, maar slechts afwijzing. Dat kan. En dat kan zeker erg vervelend zijn. Bovendien zal het leeftijdsverschil in allerlei situaties en op de meest onverwachte momenten ter sprake komen. U beiden zult ongetwijfeld vele malen 'uitleg' dienen te geven óf opmerkingen negeren. Het is maar net waar ú voor kiest! Want openlijk of achter uw rug: mensen zullen kletsen en hun (voor)oordeel klaar hebben. Gelukkig is het tegelijk ook zo dat ware liefde alles overwinnen kan, toch?

Wilt u een tip? Leest u -samen- het boek "Huwelijk"  van Tim Keller voordat u opnieuw gaat trouwen. Dit is een zeer waardevol boek dat vele aspecten van het huwelijk vanuit bijbels perspectief belicht. Dit boek zou u nog wel eens voor  verrassingen kunnen plaatsen. Juist een tweede huwelijk -voor u met een man, die de grootvader van uw kinderen zou kunnen zijn- vraagt een gedegen voorbereidingstijd!

Alle goeds toegewenst,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

leeftijdsverschil
3 reacties
pts
Min man is 20 jaar ouder dan mij en wij maken er geen punt van (we merken het vaak niet eens). Als iemand anders het raar vind dan is dat hun probleem!!
Jane22
Geen idee of u iets heeft aan mijn reactie, maar wij hebben 22 jaar leeftijdsverschil (mijn man is 22 jaar ouder, want andersom kan ook) en zijn afgelopen vrijdag 18 jaar getrouwd en nog steeds gelukkig met elkaar!
Daniel
Wat een mooi antwoord van mevrouw Rots.