Veel met het geloof bezig

B. Noteboom / 3 reacties

Vraag

Ik ben veel met het geloof bezig, met het bidden en God. Hoe weet ik wat ik het beste kan doen en hoe kan God mij antwoord geven? Waaruit kan ik dat merken?

Antwoord

Beste vragensteller,

Geweldig dat je probeert contact te zoeken met God de Vader in de hemel. Soms kun je het 'gevoel' hebben dat het een eindeloze zoektocht is waarin je verdwaalt. Goed dat je daarom om hulp vraagt!

Graag zou ik je het volgende mee willen geven: Wees niet zo met je geloof bezig, maar met God Zelf. Kijk wie Hij is en wat Hij zegt. Gehoorzaam en geloof Hem op Zijn Woord. Zoek de stilte op, ga in gebed en vraag of God wil spreken door Zijn Woord. Bouw op basis van dit contact verder...

Onlangs was ik aanwezig bij een avond in Doorn. Daar werd e.e.a. heel goed en duidelijk uitgelegd. Hierbij de link. (geluidsopname binnenkort online)

Tot slot een woord van bemoediging uit Johannes 10: "Ik ben de goede Herder en Ik ken de Mijnen en word door de Mijnen gekend, zoals de Vader Mij kent en Ik de Vader ken; en Ik geef Mijn leven voor de schapen. Ik heb nog andere schapen, die niet van deze schaapskooi zijn; ook die moet Ik binnenbrengen, en zij zullen Mijn stem horen en het zal worden één kudde en één Herder."

Hartelijke groet en Gods rijke zegen toegewenst,
Bert Noteboom

3 reacties
Daniel
Helemaal eens met @bertnoteboom en ik zou morgen een Boeuf bourguignon maken met veel rijst Bert.
Je vroeg op twitter om hulp voor 'wat eten er morgen'.
De runderlappen zijn in de reclame bij AH en het maken is een fluitje van een cent. Alleen het heeft tijd nodig om langzaam te garen. Begin op tijd.
Zo kun je ook met het geloof ook op tijd beginnen en er dan achter komen dat het om God gaat.
Eet smakelijk morgen Bert, wat het ook wordt, in goed gezelschap is het goed eten, dat mag ook van God.
Daniel
er = we
dkw
Inderdaad, het gaat niet om ons geloof, gelukkig niet, maar het gaat om God en Zijn eer!
Hij moet in het middelpunt staan, niet wij mensen met ons geloof.